Gå till innehåll

3d objekt i film!


Recommended Posts

Hej!

Nu har jag surfat lite och hittat några riktigt fina 3d modeller.

Nu är frågan,, hur sätter jag in dessa i en film?

Jag är totalt nybörjare och har för tillfället Blender och Premiere och After Effects, men har en kompis som kan låna ut sitt 3ds Max.

Jag vill alltså veta hur man sätter i t.ex en 3d bil i en scen filmad i verkligheten och sedan sätta i bilen och göra så att det ser ut som den susar förbi.

 

Tack på förhand ;) ,

André

Länk till kommentar
Share on other sites

jadu, bästa resultat får du nog om du använder voodoo camera tracker eller liknande, men personligen gör jag inte det, för jag kan det inte. Jag brukar köra med en bakgrundsfärg i renderingen som jag sedan keyar bort med chromakeyer ( om du inte vet vad det är så finns info här på voodoo) vilket funkar utmärkt så länge inte kameran skakar, då måste man motiontracka alltihop (återigen, om du inte vet vad motiontrack är finns info här på voodoo)

 

Lycka till // Nicke

Länk till kommentar
Share on other sites

Verkar väldigt onödigt att lägga en färgad bakgrund som du sedan plockar bort. Rendera i bildsekvenser som klarar att hålla alphakanal typ targa istället.

 

 

Edit. ställ in kameravinkeln med hjälp av en frame om du plockar ifrån filmen och lägger som image plane. Ser så tråkigt ut om du har fel perspektiv på cg objektet.

Länk till kommentar
Share on other sites

Verkar väldigt onödigt att lägga en färgad bakgrund som du sedan plockar bort. Rendera i bildsekvenser som klarar att hålla alphakanal typ targa istället.

 

 

Edit. ställ in kameravinkeln med hjälp av en frame om du plockar ifrån filmen och lägger som image plane. Ser så tråkigt ut om du har fel perspektiv på cg objektet.

 

har inget program som kan hantera targa... förhopningsvis har mahogny productions det :P

Länk till kommentar
Share on other sites