Gå till innehåll

Höj volymen på dvdfilm


abbash

Recommended Posts

Hejsan. Jag har en dvd film med väldigt väldigt lågt ljud. Filmen finns bara på skivan, (rätt dumt gjort jag vet:). Nu undrar jag om det finns något bra program som kan importera filmen från dvd skivan så att man sedan kan gaina upp ljudet eller i värsta fall lägga på all musik igen?

 

All hjälp uppskattas som fan / Tack

Länk till kommentar
Share on other sites

Borde väl gå, har du brännt skivan själv är den väl inte krypterad på samma sätt (eller!?) så då borde det väl gå att importera vob-filerna till ett klipprogram och exportera ut ljudet därifrån. Om den är krypterad finns det ju program som knäcker krypteringen, och är det din egen film borde det ju vara ok kan man tycka.

Länk till kommentar
Share on other sites

Det finns gott om program för sånt. Problemet är bara att du kommer få en betydligt sämre version på den nya, så är det inte fullständigt åt helvete så skulle jag nog rekomendera att låta det vara.

Om det å andra sidan är åt helvete & kvalitetsförsämringen är försummbar, så kan du hitta guider på http://www.vcdhelp.com

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...