Sidan 1 av 9 12345 ... SistaSista
Resultat 1 till 25 av 202

Ämne: Ska rädda filmen

Besatt medlem Sam o Rais avatar
    Reg.datum
    mar 2007

Standard Ska rädda filmen

Hallå.

Vi är två kompisar som bestämde oss för någon dag sen att börja med film eftersom allt vi ser suger. Så vi tänkte fixa det nu.

Planen är att komma till hollywood inom 2 år och där gifta mig med Natalie Portman.

Medlem MaSaz9023s avatar
    Reg.datum
    dec 2005

Standard

Ja, då är det väll bara att önska dig lycka till! :P

Besatt medlem Jonnybravos avatar
    Reg.datum
    nov 2006

Standard

Ja man kan ju inte påstå att ni har små drömmar:P tjaa siktar man mot stjärnorna så når man alltid trätopparna
    Jag vill bli odödlig och sedan dö.

Besatt medlem Java ex Machinas avatar
    Reg.datum
    nov 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av Sam o Rai Visa inlägg
    Hallå.

Vi är två kompisar som bestämde oss för någon dag sen att börja med film eftersom allt vi ser suger. Så vi tänkte fixa det nu.

Planen är att komma till hollywood inom 2 år och där gifta mig med Natalie Portman.
    Vore det inte lättare att börja kolla på bra film istället?

Reg.datum
    mar 2007

Standard

Sorry var lite otydlig, menar svensk film. vi ska rädda filmsverige...utländsk film gillar vi vissa ibland. speciellt peter jakcson. Vi ska bli som han, fast inte lika tjocka.

Besatt medlem Simon Ws avatar
    Reg.datum
    feb 2007

Standard

Peter Jackson är smal nu. Kolla in King Kong-dokumentärerna.

Besatt medlem Andreas Cs avatar
    Reg.datum
    mar 2006

Standard

Varför ska ni till Hollywood om ni vill rädda svensk film? Inte smartare att börja göra film i Sverige då?

Reg.datum
    mar 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Simon W Visa inlägg
    Peter Jackson är smal nu. Kolla in King Kong-dokumentärerna.
    Tro inte på allt du ser, han äger liksom ett effektbolag.

Reg.datum
    mar 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Andreas C Visa inlägg
    Varför ska ni till Hollywood om ni vill rädda svensk film? Inte smartare att börja göra film i Sverige då?
    Vi hinner rädda innan vi drar......

Besatt medlem Munthes avatar
    Reg.datum
    dec 2004

Standard

Hur ska ni rädda svensk film inom två år och sedan försvinna till Hollywood? Jag skulle säga att det krävs fler än en film för att rädda filmsverige och mer än en hinner ni inte producera och premiärsätta på bara två år.

Motivationen att man vill göra film för att man tror att man kan göra det så mycket bättre än alla andra är en typisk nybörjarfälla. Med erfarenheten blir man ödmjuk och inser att det här med att göra film faktiskt är jävligt svårt. Jag gjorde en liten kärleksfull skräpfilm för några år sedan som hette Camp Slaughter egentligen utan någon budget. Den inspirerade massor av unga filmare att vilja bräcka min film. Många var helt övertygade om att dom skitlätt kunde göra en mycet bättre film i samma anda och genre. Så här några år senare är dom flesta av filmerna som var på gång inte färdigställda, eller så klipptes dom ned till kortfilmer och alla försöken blev mycket sämre. Det är helt enkelt svårt att göra film. Särskilt när resurserna är extremt små. Jag gjorde inte min film för att bräcka någon - jag hade en idé om en film jag själv ville se och det fungerade på en del plan.

Jag tror att det är bättre att fundera på vad det är man själv vill berätta eller lämna efter sig. Att försöka hitta sin egen röst som filmmakare. Och svensk film räddar man inte med en bra film. Problemet med filmen i sverige har andra orsaker.

Reg.datum
    mar 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Munthe Visa inlägg
    Hur ska ni rädda svensk film inom två år och sedan försvinna till Hollywood? Jag skulle säga att det krävs fler än en film för att rädda filmsverige och mer än en hinner ni inte producera och premiärsätta på bara två år.

Motivationen att man vill göra film för att man tror att man kan göra det så mycket bättre än alla andra är en typisk nybörjarfälla. Med erfarenheten blir man ödmjuk och inser att det här med att göra film faktiskt är jävligt svårt. Jag gjorde en liten kärleksfull skräpfilm för några år sedan som hette Camp Slaughter egentligen utan någon budget. Den inspirerade massor av unga filmare att vilja bräcka min film. Många var helt övertygade om att dom skitlätt kunde göra en mycet bättre film i samma anda och genre. Så här några år senare är dom flesta av filmerna som var på gång inte färdigställda, eller så klipptes dom ned till kortfilmer och alla försöken blev mycket sämre. Det är helt enkelt svårt att göra film. Särskilt när resurserna är extremt små. Jag gjorde inte min film för att bräcka någon - jag hade en idé om en film jag själv ville se och det fungerade på en del plan.

Jag tror att det är bättre att fundera på vad det är man själv vill berätta eller lämna efter sig. Att försöka hitta sin egen röst som filmmakare. Och svensk film räddar man inte med en bra film. Problemet med filmen i sverige har andra orsaker.
    orka läsa......sammanfattning tack!

Besatt medlem Simon Ws avatar
    Reg.datum
    feb 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Sam o Rai Visa inlägg
    orka läsa......sammanfattning tack!
    Ja, se till att orka läsa Munthes inlägg. Sammanfattning behövs inte.

Besatt medlem Andreas Cs avatar
    Reg.datum
    mar 2006

Standard

Om du inte ens orkar läsa ett inlägg som faktiskt ger en bild av verkligheten så är det närmast skrattretande om du tror att du ska orka spela in en film och "rädda filmsverige".

Är du seriös med att du vill göra bra film, vilket du hittills inte verkar vara, så tycker jag att du borde börja ta det hela på lite mer allvar.

Reg.datum
    mar 2007

Standard

sammanfattning tack!

Nejdå jag bara skämtade lite.

Klart jag läst allt, Munthe förstod nog att det var ett skämt

Och jag ska tänka på allt ni sagt. Behöver inte bli arga, ville ju bara bli välkommen till forumet.

Nej nu ska vi ut i skogen o få inspiration till en skräckfilm.

Nybörjare Seamonsters avatar
    Reg.datum
    aug 2006

Standard

mhm.. kände mig lite smått scarred i början... jag tänkte: e du lite smått galen?

Besatt medlem Munthes avatar
    Reg.datum
    dec 2004

Standard

Helfestligt.

Reg.datum
    mar 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Munthe Visa inlägg
    Helfestligt.
    Tack, speciellt kul o höra från en komiker som ligger bakom komedier som hjärtan av stenar och champ slohter.

Kapten _nemo_s avatar
    Reg.datum
    maj 2004

Standard

Välkomna hit. Men de räcker med tjafs nu. Lycka till med era mål, ha inte för höga förväntningar bara. Och ni borde nog lyssna på Munthe istället för att tracka ner på hans filmer.

Och hälsa Natalie.

Besatt medlem
    Reg.datum
    jun 2005

Standard

"hjärtan av stenar"och "Champ slohter" vad är det för rullar?ha ha ha
    Munthe är en man som kan sin sak och skall ha största respekt,frågan är vem du är?"komedier" Kamma dig förf-n!

Besatt medlem jonkanons avatar
    Reg.datum
    aug 2004

Standard

Att bräcka Camp Slaughter ligger till grund för manuset som jag börjat utveckla Nuvarande titel är M, fast jag försöker skriva för kvalitet som kostar helst under 1 Mille och garanterat under 2. Det är nog mycket mer resurser som tas i anspråk jämfört med Camp Slaughter... Ligger jag då i en liga högre upp i mina ambitioner?

Fast med full respekt för mina medmänniskor, vill bara demonstrera.

Så Sam o Rai, välkomna!
    Senast redigerad av jonkanon den 2007-03-03 klockan 22:59. Anledning: Stavar som en kratta

Reg.datum
    mar 2007

Standard

Clownfisken o Kingpin: Jag måste få smaka på Munthes röv, den måste vara extremt god eftersom alla slickar på den. Nam nam nam. Men passa er, rövslickeri kan vara smittsamt, tro mig, jag vet .

Tack Jonkanon!

Besatt medlem
    Reg.datum
    jun 2005

Standard

Vem rövslickar?Handlar bara om respekt för folk som presterat.PUNKT.Utgår man från din possision bör man fara jävligt varligt med sin sarkasm!

Besatt medlem
    Reg.datum
    feb 2006

Standard

ojojoj, snacka om storhetsvansinne. Ok att Munthe har det, men han har ju ändå nått litet att stå på, men ni har ju precis börjat. Blåser man upp sig för mycket så spricker man tillslut.

fast jag gillar er beslutsamhet. Det ska bli intressant att se vad ni lyckas åstadkomma. Lycka till!

Besatt medlem Team_fagotts avatar
    Reg.datum
    jan 2007

Standard

Dagens tips:Torka öronen och gå ut högstadiet.

Reg.datum
    mar 2007

Standard

Dagens tips 4/3: Flytta till en riktig stad, falkenberg är liksom en filmstad, finns inte på riktigt.......