Gå till innehåll

Vilken av dessa ska jag välja: Canon MVX3i, HV10 eller JVC GZ-MC500E?


feeble

Recommended Posts

Hej!

 

Har kollat lite på ny kamera.

 

Har hittat 3 som verkar intressanta.

 

Den första är en Canon MVX3i med inspelning på MiniDV.

Den verkar va bra för mörkerfilmning (ser ut som det sitter en lampa)

http://se.pricerunner.com/sound-and-vision/vision/camcorders/167760/details

 

Den andra jag hittade va en JVC GZ-MC500E 4GB som jag fastnade för nästan direkt (utseendemässigt) den ser helt enkelt grym ut. Läste användarrecensioner och dom beskriver bildkvaliten som jättebra (3xCCD) men nu undrar jag hur långt 4GB räcker. Hittade iofs en JVC för 1000kr mer som heter JVC GZ-MG505 och den har 30gb Hårddisk.

http://se.pricerunner.com/sound-and-vision/vision/camcorders/details?saved_products=0%2C329879%2C621686&c_62168 6=621686

 

Tredje är Canon HV10 som är en Hd-kamera för strax under 10,000.

Upplösning på 1080i och inspelning på DV-band.

http://se.pricerunner.com/sound-and-vision/vision/camcorders/682367/prices

 

Vilken tycker ni att jag ska ta? Det blir både inom- och utomhusfilmning men säkerligen knappt eller ingen mörkerfilmning alls. Jag själv är ganska mycket inne på nån av JVC modellerna. Fast jag gillar inspelning på band men det medför ju känsliga delar i kameran.

Länk till kommentar
Share on other sites

Ja du, Jvc verkar vara hyffsad men jag skulle nog köpa Hv10. Om det är så att du har tid att vänta så skulle jag vänta på Hv20. Samma prisklass typ men betydligt mycket bättre än alla de du nämde. Kommer förmodligen i Slutet av April. Sök på forumet om Hv20

Länk till kommentar
Share on other sites

Instämmer. HV20 kommer att ha allt som HV10 har plus lite till, för ungefär samma pris dessutom. Inte för att det gör något om du inte ska filma i dåligt ljus som du säger, men HV20 ska även ha markant förbättrad bild i dåligt ljus gentemot HV10.

 

Personligen tycker jag inte att det finns något som slår band än så länge. De med hårddisk-kamera (eller minneskort) verkar alltid ha problem att arkivera sitt material. Band är ett ypperligt bra och billigt alternativ för arkivering. Man slipper köpa mer hårddisk ju mer man filmar eller så slipper man dela upp det på flera dvd-skivor om man vill arkivera det i full kvalitet.

Länk till kommentar
Share on other sites

regarding the 4GB jvc mc500e, the 4Gb drives are like a casette.... you can remove it, and you can buy more of them rather cheap. I would buy the JVC if i was you, the lens on that is really good. And just so youre sure, if a disk breaks or faults. You just change it........

 

PS: The cam is supertiny too.

Länk till kommentar
Share on other sites

regarding the 4GB jvc mc500e, the 4Gb drives are like a casette.... you can remove it, and you can buy more of them rather cheap. I would buy the JVC if i was you, the lens on that is really good. And just so youre sure, if a disk breaks or faults. You just change it........

 

PS: The cam is supertiny too.

 

I ordered the mc500e for 8500 sek, other prices were like 11,000sek.

Thanks for your answer.

 

Som sagt, beställde mc500e:n, fick även den sista dom hade :)

 

Tack för alla svar!

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...