Gå till innehåll

Lön för en huvudroll?


WinsaPro

Recommended Posts

äsch, du har övervägt och fattat ditt beslut. Du kanske inte har stora skådisdrömmar? Men jag tycker det låter konstigt, har du provspelat? Hur kommer det sig att de ringer dig? Håller inte med att en helt annan utbildning på univ. påverka film ett smack. Man lär sig mkt annat där som handlar om andra aspekter i livet.

Länk till kommentar
Share on other sites

Dem hade sett mig i en skolkatalog och tyckte att jag liknade huvudkaraktären i filmen. Dem sa "du är perfekt för rollen". Självklart ville dem att jag skulle provfilma först. Dem ringde hem först men då var jag osäker så nästa dag kom dem till skolan och pratade med mig.

 

Nej, inte har jag nå drömmar att bli skådespelare. Har aldrig haft ens tänkt på det.

Länk till kommentar
Share on other sites

Fast jag tror inte att man ska ha pengar framför ögonen när man jobbar med film i första hand. Det är trots allt ett konstnärligt yrke och man bör därför prioritera annorlunda. Är pengar ens huvudsakliga intresse tycker jag att man ska bli affärsman.

 

Jag tycker att det låter vettigt att du har valt efter eget tycke och vad som känns bäst och vad du är mest intresserad av just nu (i det här fallet dina studier). En del människor verkar tro att livet går ut på att någon gång hamna framför en kamera. Och det gör det ju inte.

 

Min tidigare kommentar bör jag kompletera med att man ska göra det man känner för. Sedan finns det såklart människor som inte känner för att plugga men tror att dom måste det därför tt utbildning är viktigt. Utbildning är inte särskilt viktigt. Kunskap är däremot viktigt. Dom två hänger inte alltid ihop. Det går att fylla sitt huvud med miljoner bitar information och ändå inte kunna någonting.

Länk till kommentar
Share on other sites

Med risk för att göra dig besviken så tror jag med all säkerhet att de har provfilmat och visat intresse för flera hundra ungdommar. Jag vet att de hade letat efter huvudrollsinnehavaren i 5 månader, både i stockholm men mest i Norrland. Jens (regisören) hade gigantiska krav på den killen som skulle spela huvudrollen så.... Hade du kunnat det så hade du varit en av dem hundra tals killar som Castarna har visat upp för Jens.

Länk till kommentar
Share on other sites

Det är lugnt inte blir jag besviken. Nog misstänkte jag att dem haft kontaktat med flera och jag skrev i ett tidigare inlägg att dem bad mig provfilma först. Jo han hette Jens det minns jag. Hur vet du all den här informationen?

Länk till kommentar
Share on other sites

Det är lugnt inte blir jag besviken. Nog misstänkte jag att dem haft kontaktat med flera och jag skrev i ett tidigare inlägg att dem bad mig provfilma först. Jo han hette Jens det minns jag. Hur vet du all den här informationen?

 

Ja, men det lät på dig som om du skulle få rollen om du hade velat det. Svar på din fråga. Jag blev erbjuden om att jobba med den dessutom känner jag några som jobbar på Bobfilm Sweden, BoB film north är ju en dotterbolaget med säte i Luleå.

Länk till kommentar
Share on other sites

Ja, men det lät på dig som om du skulle få rollen om du hade velat det. Svar på din fråga. Jag blev erbjuden om att jobba med den dessutom känner jag några som jobbar på Bobfilm Sweden, BoB film north är ju en dotterbolaget med säte i Luleå.

 

Nej inte menade jag att jag kan bara få rollen. Men han som till slut fick rollen blev ju inte kontaktad av dem, han fick ju ta kontakt med dem själv. Nog hade de flesta själv tagit kontakt med BoB Film North tror jag. I Malmberget var det bara mig dem själv hade tagit kontakt med, vad jag förstod av dem.

 

Tog du erbjudandet att jobba med filmen?

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 3 veckor senare...
  • 2 veckor senare...
För någon månad sen fick jag ett erbjudande om jag vill ha huvudrollen i en film. Men jag tackade nej, p.g.a av att jag inte hade tid för att det är mycket i skolan just nu. Dem skulle börja spela in den 5 mars och 15 veckor framåt. Och det var på dag tid. Den skulle visas på biografer runtom i Sverige.

 

Är det nån som vet hur mycket jag kanske skulle ha tjänat ungefär?

 

 

jag vet exakt vad du skulle ha fått i lön för ping pong kingen jag var nämligen med i den filmen ;-)

jag fick "efter skatt" 35000-36000kr

 

+ att dom tog kontakt med mig när jag satt i ett möte /jokkmokkaren "loppan"

Länk till kommentar
Share on other sites

jag vet exakt vad du skulle ha fått i lön för ping pong kingen jag var nämligen med i den filmen ;-)

jag fick "efter skatt" 35000-36000kr

 

+ att dom tog kontakt med mig när jag satt i ett möte /jokkmokkaren "loppan"

 

Var det du som var i NSD för ett tag sen?

 

EDIT: Hur gammal är du?

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...