Gå till innehåll

Hyra videokamera i Göteborg


cacigge

Recommended Posts

Tjenare!

Ny här på forumet och hade tänkt fråga lite om olika videokameror, samt hyrning av dem här. (Har surfat runt och läst men bestämt mig för att ta personlig hjälp av er nu =) )

 

Det är så att jag och några polare funderar på att göra en cykelfilm till sommaren. Det kommer vara DH (Downhill) körning, vilket innebär snabba rörelser. Kameran kommer vara handskött (pga. att marken oftast är ojämn, kanske att man hyr ett stativ beroende på pris) eller hängandes i en specialbyggd fästanordning som löper på en vajer upphängd bland träden.

 

Så nu tänker jag fråga er vad för typ av kamera som lämpar sig för detta? Vi är helt gröna på videokameror.

 

Vi hade tänkt oss ett hyrpris kring 2000 kr för 1 vecka (eller några dagar till).

Jag har kikat lite på följande kameror/uthyrare:

 

Sony HVR-A1E DV/DVCAM/HDV

http://hyrcentralen.se/hyrartikell266.html

 

Sony HDR-HC1

http://www.camrent.se/comers/pages/showpage.jsp?page_cd=MAIN.PRODLIST&destination_cd=STO&country_cd=SE&prodtype1=3CD&prodcat_cd=H&info_cd=HDV&pricetable=1

 

Men Camrent finns inte i Göteborg, annars hade 2000 kr för 9 dagar varit helt ok.

 

Är det HDV kameror som kommer att fungera bäst för snabba rörelser eller duger miniDV eller DV formatet? Har ingen direkt koll på kvalitéten hos dessa format. Kommer att spela in filmen till datorn efteråt för videoredigering i Sony's Video Vegas 6.0b.

 

Sedan skulle jag då hemskt gärna vilja ha tips på uthyrare av lämplig kamera (dvs. era tips) här i Göteborgs området, i prisområdet kring 2000 kr.

 

Jag går efter mottot alla tips är bra tips! =)

Länk till kommentar
Share on other sites

Kika in litetgrip.se de lär dock vara lite dyrare. Allt är beroende på när var och hur men annars kan jag kanske hjälpa till, har alla grejjer och en rejäl erfarenhet att filma liknande grejjer, filmat en hel del FMX, snowboard, skateboard osv om inte annat. Jag filmar i HD. Men skicka ett PM isåfall kan vi ju ta det där.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...