Gå till innehåll

Att andas ut rök


nomdeguerre

Recommended Posts

Tips: Gå till någon sådan där affär med massa skoj-grejer, där borde det finnas. Detta kan nog bli väldigt svårt att göra i datorn, så det skall du nog inte göra. Annars vet jag inte, men det kan inte bli särskilt lätt att fixa något som INTE är skadligt.

Länk till kommentar
Share on other sites

Ja detta bro sig ju på helt enkelt vad det är till för. Det finns som exempel fake cigaretter som är fyllda av nått slags "mjöl" som så fort man blåser igenom ett filter på ena sida så kommer det ut trovärdig rök på andra.

 

Om det däremot ska bara vara helt från tomma intet så kan du ju antingen andas in först avgaser eller liknande rök, hålla andan, slå på kameran och blåsa ut. Rekomenderar om du ska använda denna metod att det blir enklare och mindre farligt med vanlig rökmaskin!;)

 

Och om du inte tvunget måste ha kameran rakt framifrån utan från någon sida, så kan du ju tejpa fast ett sugrör, fylla det med mjöl eller liknande pulver, fästa ena änden till någon slags "pump" och sen pumpa utanför kamerabilden!:)

Länk till kommentar
Share on other sites

Om det däremot ska bara vara helt från tomma intet så kan du ju antingen andas in först avgaser eller liknande rök, hålla andan, slå på kameran och blåsa ut. Rekomenderar om du ska använda denna metod att det blir enklare och mindre farligt med vanlig rökmaskin!;)

 

Och om du inte tvunget måste ha kameran rakt framifrån utan från någon sida, så kan du ju tejpa fast ett sugrör, fylla det med mjöl eller liknande pulver, fästa ena änden till någon slags "pump" och sen pumpa utanför kamerabilden!:)

 

Lol nummer 1: Avgaser? Menar du avgaser från en bil? Ja jävlar, det låter nyttigt.

 

Lol nummer 2: Mjöl i ett sugrör? Kommer ju falla i små klumpar mot marken. Inte stiga som rök gör.

 

nomdeguerre, Kolla upp riskerna med att stoppa en liten rökbomb i munnen. Min gissning är dock att det är både gifter och diverse syror i som man inte vill ha i munnen.

 

Annars har du denna, kolla upp om det är giftigt.

http://www.pyrosmalandskrutbruk.se/se/specialeffekter/?id=388

Länk till kommentar
Share on other sites

Ja detta bro sig ju på helt enkelt vad det är till för. Det finns som exempel fake cigaretter som är fyllda av nått slags "mjöl" som så fort man blåser igenom ett filter på ena sida så kommer det ut trovärdig rök på andra.

 

Om det däremot ska bara vara helt från tomma intet så kan du ju antingen andas in först avgaser eller liknande rök, hålla andan, slå på kameran och blåsa ut. Rekomenderar om du ska använda denna metod att det blir enklare och mindre farligt med vanlig rökmaskin!;)

 

 

Fint. Dö av koldioxid förgiftning (och alla andra ångor) Mycket dålig idé. Hoppas att ingen här läser det och missar ironin.

 

PÅ butricks och i leksaksaffärer finns "puff cigarette"

Länk till kommentar
Share on other sites

vitt är alla färger och nyanser blandade, svart ingen färg utan något som absorberar.... SVART... :P rökmaskin skulle kunna varit en bra idé men röken är ju egentligen ånga så du kommer få äcklig konstig vätska i munnen, inte rök men du bör ändå inte satsa på avgaserna ciggen och mjölet. kan det inte gå i datorn? även om jag vet att det skulle bli satans svårt? mitt tips nog att köra på salpeter och socker rökbomb och andas in den röken, det kan inte vara så farligt för lungorna, om du vill fakeröka kan du köra på n papperscigg med blöt ände, även om irriterande rök stiger upp i fejset :P .

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...

jag och en kompis körde rökmaskin en gång, det funkade perfekt! Vi fyllde en petflaska med rök från rökmaskinen som han hade bredvid sig och kunde suga i sig mellan tagningarna. Han rökte cigarr i den filmen. Det såg verkligt ut och det blev inte rinnande i munnen.

Länk till kommentar
Share on other sites

edit: ta en vattenpipa och dra ett halsbloss.. för det är jätteofarligt.. och funkar:)

 

 

Inte bra tips. Det är bevisat att vattenpipa är precis lika farligt som vanlig rökning om inte farligare för det är nämligen större infektionsrisk också.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 4 veckor senare...
Inte bra tips. Det är bevisat att vattenpipa är precis lika farligt som vanlig rökning om inte farligare för det är nämligen större infektionsrisk också.

Vatten pipa är kanske farligt ifall du gör de i flera år (precis som rökning osv.)

Men det är verkligen inte farligt att göra det för en scen

 

jag skulle faktiskt rekomendera vattenpipa

Länk till kommentar
Share on other sites

Nej, rökning DÖDAR! Fick du inte lära dig det i skolan? Och tänk på infektionsrisken! Och dessutom är det bara misslyckade personer som röker. Det handlar alltid om grupptryck.

 

Fan vad mycket skit man var tvungen att lyssna på i skolan... Verkar ju ha funkat i fallet Needpie i och för sig.

 

/Jakob - tänder en cigg till

Länk till kommentar
Share on other sites

Rökning dödar, det är ju fakta.

Livet dödar, det är ju fakta.

 

Rökning dödar på samma sätt som att alkohol och socker dödar, dvs kan orsaka kortare livslängd. Det är som att säga att vad som helst dödar.

 

Om man har som yttersta mål i livet att bli så gammal som möjligt bör man undvika rökning, alkohol, solljus och att gå utanför dörren, men vem fan har lust med det? Gå och vara gammal en massa år...

 

Skall vi låsa in ungarna i madrasserade rum så att de inte kan råka ut för något?

 

Mycket av det man fick lära sig i skolan var rena skära lögner, och jag gillar inte lögner. Två fel gör inte ett rätt. Ändamålen helgar inte medlen (om man inte är terrorist), etc.

 

Och att påstå att ett bloss på en cigarett eller på en vattenpipa skulle vara farligt är att ljuga sig blå. Folk som ljuger sig blå har jag ingen respekt för.

 

/Jakob

Länk till kommentar
Share on other sites

Om man tar bara ett lätt munbloss av en vattenpipa så borde de inte vara så farligt. Då har du de bara i munnen istället för lungorna (Vem har inte fått grillrök i munnen när man ha grillat på sommarn?). Man behöver inte så mycket i munnen som man ser ut som en hamster för att få synlig rök ur munnen. Vattenpipan ger ut mer rök än cigg enligt mig och därför behöver du inte så mycket för annars ser de inte realistiskt ut. Sen sätter du bara en färgad lampa som lyser på röken.

 

Ett annat är att du kommer till ett frys rum. Då får du naturlig rök från munnen. Men de är nog inte så lätt att få filma i sådan miljö. Kolla på "visa min film" forumet, kolla efter Kasmanov (eller nåt liknande) gjord av Rabies. Han har rök ur munnen, men bara pga att han spelade in i -10 grader.

 

(Ska du göra de digitalt så är de antinge partiklar i 3D eller att du kör rökmaskin via svartduk och Lumakeyar ut röken. Lite för avancerat kanske för vissa. Men det går att göra.)

 

 

* Fast sen har du inte beskrivit detaljerat hur röken ska komma ut eller syfte med röken (om de från en cigg eller något annat). Om han ska ha stängd mun först eller öppen m.m. Har du öppen mun så kan du inte göra munbloss för då syns de att du har de bara i munnen.

 

Lycka till !

 

//Micke

Länk till kommentar
Share on other sites

Livet dödar, det är ju fakta.

 

Rökning dödar på samma sätt som att alkohol och socker dödar, dvs kan orsaka kortare livslängd. Det är som att säga att vad som helst dödar.

 

Om man har som yttersta mål i livet att bli så gammal som möjligt bör man undvika rökning, alkohol, solljus och att gå utanför dörren, men vem fan har lust med det? Gå och vara gammal en massa år...

 

Skall vi låsa in ungarna i madrasserade rum så att de inte kan råka ut för något?

 

Mycket av det man fick lära sig i skolan var rena skära lögner, och jag gillar inte lögner. Två fel gör inte ett rätt. Ändamålen helgar inte medlen (om man inte är terrorist), etc.

 

Och att påstå att ett bloss på en cigarett eller på en vattenpipa skulle vara farligt är att ljuga sig blå. Folk som ljuger sig blå har jag ingen respekt för.

 

/Jakob

 

Jo Jakob, vill du hellre kasnke att vi ska tala om för alla barnen i skolan att rökning och alcohol, etc etc. Inte är det minsta farligt och det gör inget om man testar på?

 

Hur många tror hade testat på då? Väldigt många, enligt min mening.

 

Jag går själv i högstadiet och jag kan bara kort säga en sak. Det är endast dem "coola" som testar att röka och dem som försöker vara "coola". Men faktum kvarstår att deras kläder och andedräckt och hela köret, luktar så jväla illa, så att man ibland inte kan vara i samma rum som dem.

 

Att tro att rökning är ofarligt var det alla gjorde på 40-talet.

 

Det är 60 år sen...

 

Dags att du uppdaterar dig lite kanske...

 

Och för att hålla sig till ämnet, så finns det ju så många fler sätt att få fram rök, så varför välja ett farligt. När man spelar in en fylle scen, tror du att skådisarna tvunget behöver va fulla? När man spelar in en scen där man behöver rök, eller där någon ska röka. Behöver skådisarna då tvunget röka, på riktigt alltså...

 

man kan göra datagjord rök det är väl bra?

 

Som tidigare inlägg redan påpekat. Så är det väldigt svårt att få det att se bra ut.

 

 

 

 

Ps. Vad jag menade innan med avgaser från en bil. Så med jag självklart inte att man ska trycka upp munnen mot ett avgasrör och andas in. Utan bilen eller vad det nu blir, kan stå på avstånd ju... Visserligen blir det kanske mkt brum ljud. Det lättaste är ju nog att spela in på vintern, då det är kallt.

 

Och det är ju såklart mycket lättare att ge tips angående frågan, om man vet vad det handlar om för rök som ska fås fram. Filmen ska ju gärna va realistisk också och att någon flåsar rök utan någon speciell anledning, verkar inte så värst realistiskt...

Länk till kommentar
Share on other sites

många konstiga förslag här... avgaser, jag blev helt ställt:P

 

om du beslutar dig för att ta en bild från sidan. använd inte mjöl.. de var inget bra tips. Köp en spruta med silikonslang. sug upp röd mja från rökmaskin eller någon som rökar. sett slangen nära nunnen och tyck ut.

 

har ju inte testat, men det hade jag provat iaf.

Länk till kommentar
Share on other sites

Jonnybravo:

 

Självklart ska de testa att röka om de vill de. Och i dagens samhälle är ju allt farligt. Man får cancer av att prata i telefon om man håller telefonen mellan kinden och axeln, man får även cancer och dåligt hjärta av att vara otrogen, pga stress. Plz. Självklart är det inte BRA att röka, men diskussionen här är ju löjlig.

 

När man spelar in en scen där man behöver rök, eller där någon ska röka. Behöver skådisarna då tvunget röka, på riktigt alltså...

 

Ja, de ska fan röka på riktigt.

Länk till kommentar
Share on other sites

Livet dödar, det är ju fakta.

 

Jaja, det där svaret var väntat. Du förstod uppenbarligen inte min poäng. Förstår inte varför du var tvungen att skriva ett inlägg där du som rökare försvarar din "ovana", det ÄR ju farligt, och ja, lika farligt som alkohol och fetma.

 

Sen är det klart att ett bloss är ofarligt, det fattar väl de flesta.

Länk till kommentar
Share on other sites

om man tänker på det. så är faktiskt inget nyttigt.

de finns ju vissa saker som är nyttiga än andra. men blir det för mycket av de nyttiga så är det inte bra längre.

 

och när vet man att det blir för mycket. de beror ju på perssonen.

Man ska aldrig hindra någon för att göra som dom vill. för den som hindrar att en person vill göra något, han är bara själv rädd för att göra det eller känner att det är inte hans grej.

 

om man väljer ett liv med röka,sprit så lever man kanske mer njutbart än den som låter bli?

det vet ju ingen utavdom hur den andra känner

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...