Gå till innehåll

Antagning till Fridhem-Filmlinje


michi_diaz

Recommended Posts

Hej!!

 

Igår och idag är de antagningar till filmlinjen på fridhem. Själv var jag där, och jag måste säga, att de e en magnifik skola. Vi får antingen svar idag på deras hemsidan eller i början av nästa vecka. Jag hoppas att jag blir antagen!... Var de någon annan där? Om ni som var där, vad tyckte ni?....

 

Mvh Micke

Länk till kommentar
Share on other sites

Ja, jag sitter ivrigt och kollar på deras hemsida ifall de lägger upp en lista på de som kommer in. Men än så länge finns där bara en lista på de antagna till musiklinjen....suck.....

 

......är så himla spänd på att se om man kommer in.

Vad gäller dig Michi Diaz, så kan du nog vara lugn. Du om någon lär ju komma in!!!

 

Hoppas bara att jag också gör det!

Länk till kommentar
Share on other sites

man skickar in en ansökan tillsammans med ett personligt brev och filmidé. Sen delar de upp alla som söker under två dagar där följande är med i programmet:

 

*Intervju

*gruppuppgift(man skulle göra ett bildspel på tre bilder där alla bilderna skulle ha betydelse för berättelsen)

*fotouppgift(man fick välja ut tre bilder mellan 10-15 bilder och sedan hade man 20 minuter på sig att komma på en filmidé innehållande de tre bilderna)

*pitch av filmidén som man skickade med ansökan.

 

Sen hur de dömer allting vet jag inte.

De skulle iaf börja med att ta ut åtta stycken.

Länk till kommentar
Share on other sites

Nä, man kan ju lugnt säga att jag är besviken.......men det blir ju bara till att bita ihop och söka igen, nästa år!

 

Jag hade hoppats på att slippa mitt förbannade jobb och bara ägna mig åt sådant jag älskar, FILM!!

Länk till kommentar
Share on other sites

Äsh, bara för att man inte kom in på utbildningen man tänkt så betyder ju inte det att man inte kan lyckas. Får väl helt enkelt ägna mer tid åt det på fritiden :)

 

visst är jag besviken. Men det krävs mycket mer än en utbildning för att lyckas här i livet så jag kommer köra på själv helt enkelt :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Arg, besviken och irriterad. Men jag tänker inte ge upp. Jag får fortsätta filma, vet ni varför? För att de e de bästa jag vet. Till er som inte kom in: Låt inte detta sätta stop för era drömar. Forsätt filma kära filmskapare!....

 

mvh Micke

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...