Gå till innehåll

"Kåt"


UvenEye

Recommended Posts

Just nu är manuset nerkortat till ca 30 sidor, så att det skulle platsa till SVTs/SFIs novellfilmssatsning 2007. Är ej avklarat än om manuset kommer få vara med eller ej, återkommer med det isåfall, här är iaf den senaste versionen. Nytt slut bl a.

Länk till kommentar
Share on other sites

Läste detta första gången det las upp och det är lika bra nu. Lite uppdaterad kritik?

 

Sammanfattning

Lite överdriven bert-humor kanske men ändå bättre.

Runkbullescenen är för överdriven, enligt mig. Vad jag vet känner jag ingen som nånsin skulle göra nåt sånt.

 

Klockrena kommentarer:

%2$s skrev:
JONATHAN

Ja, just det! Filmen bra?

PAPPAN

Ja, efter att de körde in i isberget.

%2$s skrev:
JONATHAN

Va? Nä, jag tyckte jag såg en haj bara.

%2$s skrev:
wow, bröst.

Jag saknar "Hur får man den att sluta?" från gamla versionen istället för enbart "Sluta". Sen var förra förra slutrepliken bättre med "Vad känner du för mig?", tycker det är kul eftersom sex och känslor är väldigt separerat i den åldern. Lite grymt kanske, men det är en bättre skildring enligt mig.

 

Vad innebär denna "novellfilmssatsning"?

 

Ifall föregående fråga inte besvarar denna: Vilka hade du tänkt skulle producera? Säljer du manuset eller gör du det själv. Är ett amatörprojekt aktuellt med kort inspelningsperiod skulle jag kunna hjälpa till på ett hörn bakom kameran.

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag svarar i Marcus ställe om han tillåter det, eftersom jag är så "involverad" i projektet.

 

Novellfilmssatsningen går ut på att SFI och SVT väljer ut 6 stycken manus bland alla som skickats in av olika produktionsbolag (2 st/bolag). Vet inte om jag får säga vilket som skickade in KÅT, så jag avstår.

 

Dessa 6 manus får 750.000 kronor från SFI respektive 750.000 kronor från SVT i produktionsstöd. Vilka manus som "vunnit" presenteras på Göteborgs Filmfestival. Sedan produceras filmerna under året som går och visas sedan på nästa års Filmfestival och därefter i SVT.

 

Skaparen av den bästa av dessa 6 filmer får en kontant belöning på 200.000 kronor.

Länk till kommentar
Share on other sites

Än en gång, tack för kommentarer.

 

Och TACK Wallin för förklaringen. :) Får se nu i dagarna vad som händer med manuset, och om möjligt ska jag berätta mer.

 

Det här var allra första gången jag skrev ett manus och det är än så länge mitt bästa. :p

Jo jag tycker det samma om skriva kamerainstruktioner, jag försöker att endast skriva det vid tillfällen där jag tycker det är smått "viktigt" för filmen/manuset att det görs på ett visst sätt.

 

Om jag får bestämma så ska det göras på ren jävla skånska! :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Sick fuck!

 

Ne män ärligt, detta var: UNDERBART!

 

Du måste göra denna film! Måste, måste, måste! jAG KAN INTE BÄRGA MIG! Jag skulle älska att regissera en sådan film, så en regissör kommer inte vara svårt att hitta. Om du hittar en bra sådan, och riktigt bra skådespelare, som inte är blyga:P, och en bra fotograf kommer detta bli skitbra! SVT kommer dräggla över det! Men som sagt: askul!

 

Och till er som sa att ni kände igen er, hoppas inte ni menade scenen med bullen. Fyyyy fan!

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 11 månader senare...

Wow! Är ny här så jag kollade in lite olika slumpade saker.

Har bara läst ett par sidor av manuset och det är ju helt underbart!!!

Skulle vara en dröm att få regisera en sån här film, det verkar vara såå tacksamt!

 

Skulle jätte gärna vilja ha lite update om vad som hände med filmandet. Är det igång? Nappade SVT?

Länk till kommentar
Share on other sites

haha fast jag är tjej så älskade jag det här manuset!! UNDERBART bra, fick verkligen bilder i huvudet, håller med Danell om att det verkligen måste bli en film! Vet att d va ett bra tag sen nu men..Undrar som taszh hur har d gått?:)

 

LYCKA TILL IAF!!

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 4 veckor senare...
  • 2 veckor senare...

Haha detta verkar skitbra, en dum fråga; var öppnar man Filen om du bifogat den ? kan du lägga upp den igen så man kan läsa ? verkar helt jävla skithäftigt ju!

 

Stoltz

 

EDIT: Hittade det nu, och de var ascoolt! hoppas de blir något av det!

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 11 månader senare...
  • 1 år senare...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...