Gå till innehåll

"Export to TAPE" med PD150?


Xtreme Records

Recommended Posts

Halloe!

 

När jag försöker ladda min film från APP1.5 till min PD150 så skiter det sig. Allt är kopplat, nytt band i kameran, filmen rendererad och klar.

 

Jag trycker "Export -> Export to tape" och sedan ok. När sen kameran rullar igång börjar den pipa och det ser ut som den försöker ställa in sig eller något i den stilen. Device Controlen står inställd på PD150.

 

Vad beror detta på?

 

MVH Kalle

Länk till kommentar
Share on other sites

Du behöver troligen ändra i en meny på P-150. Har inte min kamera till hands så jag kan kolla men har för mig att det har med DV in/ut-inställningen att göra. Krävs rätt läge för att min Avid skall "prata" med kameran i alla fall. Återkommer i ärendet när jag kollat min kamera, om nu inte någon annan är före.

Gäller oavsett om jag startar kameran manuellt eller om Aviden styr kameran.

Länk till kommentar
Share on other sites

Du behöver troligen ändra i en meny på P-150. Har inte min kamera till hands så jag kan kolla men har för mig att det har med DV in/ut-inställningen att göra. Krävs rätt läge för att min Avid skall "prata" med kameran i alla fall.

 

Sitter med en pd 170 framför mig nu, men det borde vara ungefär samma.

Ställ kameran i VCR-läget och tryck på meny-knappen som sitter bakom lcd-luckan. Bläddra ner till symbolen där kameran har ett "v" inuti sig.

 

Där kan du välja A/V->DV OUT

 

Hoppas jag inte snackar allt för mkt i nattmössan nu. Nyligen hemkommen och trött påverkar som sagt...

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...