Gå till innehåll

VX2100E Begagnad


Anders_H

Recommended Posts

Vad skulle ni värdera en drygt 1,3 år gammal VX2100E till, där kameran är i gott skick och enligt ägaren inte gått många timmar? Kameran är köpt i Europa och enligt Inside Sony (Sverige) så är garantitiden förbi inkl. reservdelar.

Köp utanför Sverige = garanti endast 1 år, utom om köp skett från USA då inget garanti-skydd gäller alls.

 

 

EDIT: Skall kanske tillägga att enligt pricerunner (internationella priser) kan kameran beställas ifrån Storbritannien för runt 18000 kr drygt.

 

Mvh

Anders_H

Länk till kommentar
Share on other sites

Tack för dina synpunkter Vandraren,

 

Svårt att bedöma hur mycket man skall värdesätta garantin eller rättarare sagt frånvaron av den. Sedan har jag inte en aning vad en servning hos Inside skulle gå lös på om det skulle vara aktuellt direkt efter köp..

 

Anders_H

Länk till kommentar
Share on other sites

Tack för dina synpunkter Vandraren,

 

Svårt att bedöma hur mycket man skall värdesätta garantin eller rättarare sagt frånvaron av den. Sedan har jag inte en aning vad en servning hos Inside skulle gå lös på om det skulle vara aktuellt direkt efter köp..

 

Anders_H

 

Inte intresserad av en PDX10? :-)

Länk till kommentar
Share on other sites

Ifall kameran så stå stillsamt inne i en studio så tycker jag att du ska köpa kameran, men ifall du ska filma skateboard eller något annat mer livligt så tycker jag att det är värt att betala mer för en nya kamera där du får 1 års garanti. Kan rekomendera att köpa en ny kamera på http://www.tbh.se/ .Där kan du även lägga till en försäkring som gäller i 3 år, kameran på tbh är dock inpoterad så istället för 3års garanti så får du 1år men ifall du ska köpa en svensk så får du lägga till över 10,000. Men ifall det skulle hända någonting med kameran så får du skicka den till tbh som lagar den. mer om kameran och försäkringen kan du läsa i länken

 

länk till hemsidan: http://www.tbh.se/index.asp?id=1&kat_id=987&prod_id=11782

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...