Gå till innehåll

Enkelt 3D-program, helst gratis


hicktor

Recommended Posts

hej jag är en 15 årig amatör då jag vill ha ett 3d animations program typ som blender men enklare och jag har inga krav på graiken men gärna 3d.

Angående pris ska det gärna vara grattis då jag ska kunna ladda ner det grattis. Men det måset inta vara grattis.

Men snälla hjälp mig.

Jag behöver programet för jag har ett ganska stort projekt som har en ganska hög bubget då jag skulle vilja se hur det kan se ut med hjälp av ett 3d program.

tack i förhand.

 

ursäkta stavnigen.

Länk till kommentar
Share on other sites

Det finns gamla hederliga Alamdv2 men det är ju till special effekter, och sen finns det nyare version Effectslab, men du kan testa MAYA lr 3d max studio lr varför inte Softimage XSI, men ingen av programmen är ju direkt lätta att hantera, kanske finns vad du söker i After Effects men håller med vad ofstudios skriver att du ska skriva lite mer om vad du är ute efter?

Länk till kommentar
Share on other sites

Det finns gamla hederliga Alamdv2 men det är ju till special effekter, och sen finns det nyare version Effectslab, men du kan testa MAYA lr 3d max studio lr varför inte Softimage XSI, men ingen av programmen är ju direkt lätta att hantera, kanske finns vad du söker i After Effects men håller med vad ofstudios skriver att du ska skriva lite mer om vad du är ute efter?

 

 

Jag gillar inte heller punkter. Onödiga grejer.

Länk till kommentar
Share on other sites

Det finns gamla hederliga Alamdv2 men det är ju till special effekter, och sen finns det nyare version Effectslab, men du kan testa MAYA lr 3d max studio lr varför inte Softimage XSI, men ingen av programmen är ju direkt lätta att hantera, kanske finns vad du söker i After Effects men håller med vad ofstudios skriver att du ska skriva lite mer om vad du är ute efter?

 

alamdv, effectslabs och after effects är väl ändå inte 3d-program, vilket är vad han frågar efter.

Länk till kommentar
Share on other sites

Det finns gamla hederliga Alamdv2 men det är ju till special effekter, och sen finns det nyare version Effectslab, men du kan testa MAYA lr 3d max studio lr varför inte Softimage XSI, men ingen av programmen är ju direkt lätta att hantera, kanske finns vad du söker i After Effects men håller med vad ofstudios skriver att du ska skriva lite mer om vad du är ute efter?

 

Som sagt så är ju varken AlamDV, AE eller effectslab 3d-program.

Och Maya och 3ds Max är ju så långt ifrån gratis de kan bli.

Länk till kommentar
Share on other sites

hej jag är en 15 årig amatör då jag vill ha ett 3d animations program typ som blender men enklare och jag har inga krav på graiken men gärna 3d.

Angående pris ska det gärna vara grattis då jag ska kunna ladda ner det grattis. Men det måset inta vara grattis.

Men snälla hjälp mig.

Jag behöver programet för jag har ett ganska stort projekt som har en ganska hög bubget då jag skulle vilja se hur det kan se ut med hjälp av ett 3d program.

tack i förhand.

 

ursäkta stavnigen.

 

Vänta lite här.

Du frågar efter ett 3D-program, men har inga krav så det behöver inte vara 3D? Så tolkar jag det... och då fattar jag ingenting....

 

Vad är det du ska göra för grafik? Är du ute efter ett program som kan generera grafik i allmänhet?

Om det är ett stort projekt med hög budget kan du ju alltid leja bort de grafiska delarna till någon som tar nån tudenlapp för att göra det.

 

Men förtydliga gärna lite :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Ganska bra om folk skriver vad dom vill göra i programmet.

Vill man göra kuber som flyger är alla program lätta. Vill man göra fotorealistiska saker eller karaktärer för att sedan animera dessa så är alla tämligen svåra.

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag började mer eller mindre med Anim8or och det kan nog funka som en bra introduktion till 3d det med.

Tyvärr har anim8or knappt utvecklats något sedan jag slutade använda det typ 5 år sedan). Så det enda som egentligen duger i anim8or är modelleringen.

Länk till kommentar
Share on other sites

hej jag är en 15 årig amatör då jag vill ha ett 3d animations program typ som blender men enklare och jag har inga krav på graiken men gärna 3d.

Angående pris ska det gärna vara grattis då jag ska kunna ladda ner det grattis. Men det måset inta vara grattis.

Men snälla hjälp mig.

Jag behöver programet för jag har ett ganska stort projekt som har en ganska hög bubget då jag skulle vilja se hur det kan se ut med hjälp av ett 3d program.

tack i förhand.

 

ursäkta stavnigen.

 

 

Blender är enkelt, om du har hållt på med det ett år så är det inget konstigt med det :D grattis, grattis ;)

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...

Viktiga tumregeler:

 

3D-program som en nybörjare upplever som lätta att jobba i är oerhört svåra att få bra resultat med.

 

3D-program som tar en stund att lära sig ger oftast också användaren mer kontroll över det man skapar - och är därför lättare att uppnå bra resultat med när man väl kan dom.

 

Men grunden till allt här i livet; Det finns inga genvägar.

Länk till kommentar
Share on other sites

Viktiga tumregeler:

 

3D-program som en nybörjare upplever som lätta att jobba i är oerhört svåra att få bra resultat med.

 

3D-program som tar en stund att lära sig ger oftast också användaren mer kontroll över det man skapar - och är därför lättare att uppnå bra resultat med när man väl kan dom.

 

Men grunden till allt här i livet; Det finns inga genvägar.

 

samma typ av inlägg gjorde mig vansinnig för ca 2 år sen, och nu

går det jättebra med blender för mig ;) om du vill lära dig blender,

så rekommenderar jag wikibooks blender noob to pro, en.wikibooks.org/wiki/Blender_3D:_Noob_to_Pro följ den och blender är inte vidare svår längre, det går ganska fort framåt också!

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...