Gå till innehåll

Enkelt 3D-program, helst gratis


hicktor

Recommended Posts

Om ni hade ganska hög budget så rekomenderar jag Cinema 4D. Det är relativt lätt när man har lärt sej grunderna vilket inte tar allt för lång tid. Men att bemästra det...

 

Men det skulle ju vara gratis... :/

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 4 veckor senare...

visst det tar tid att lära sig blender helt och hållet...

men efter ett tag (kan bli ett par veckor) så kan man grunden, då handlar det mer om hur duktig du är på att föreställa dig vad du ska göra. Just det tycker jag kan vara svårt, men då handlar det om att ta sig tid.

NI kan ju ta en titt på vad jag har fått till efter att ha haft blender i ett halvår med en lång paus i mitten:

Länk till kommentar
Share on other sites

Är det enkelt då?

I och för sig så är ju (som sagt) 3D inte enkelt, men för en absolut nybörjare som jag behövs det nog det enklaste 3D-program som någonsin uppfunnits... Men, jag får prova.

Inget 3d program kan man ju inte direkt kalla enkelt. Hehe, man startar ju inte bara upp ett program, trycker på objekt, sen väljer man cube. Och cuben formar sig inte själv, så man måste göra det själv. :)

Men ändå, att moddelera är ganska skojjigt. :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Inget 3d program kan man ju inte direkt kalla enkelt. Hehe, man startar ju inte bara upp ett program, trycker på objekt, sen väljer man cube. Och cuben formar sig inte själv, så man måste göra det själv. :)

Men ändå, att moddelera är ganska skojjigt. :)

 

Det är väl precis så man gör? (i max iaf) problemet är om man vill göra mer än standard formerna! I max kan du tom göra en kaffekanna genom några knapptryck.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...