Gå till innehåll

Bra beggad semipro-kamera för 20k?


Xtreme Records

Recommended Posts

Diftsäkerhetsmässigt tror jag PD150 är svårslagen. Dessutom tokbra ljuskänslighet, batteritid, XLR etc. Enda nackdelen är väl ljudet som inte är i topp (brusigt i manuellt läge). Svåraste är väl att hitta ett fint ex som inte är sönderfilmat. Har den gått hos ngt produktionsbolag skulle jag dra öronen åt mig.

 

Men en DVX-1XX är inte heller ngt dåligt val. Bättre vidvinkel och ljud men klart sämre batteritider.

 

Mina $0.02

 

/Max

Länk till kommentar
Share on other sites

Visserligen ingen PD150, men jag skall sälja min Sony VX2100E nu. Väldigt lite använd, tyvärr. Satte 25.000:- för den på blocket, men då ingår en väska också (1995:-) och en röde videomick (995:-), både väska och mick lika lite använda som kameran.

 

Tycker dock själv att jag satte priset lite väl högt, så för 20.000:- blir den din. Självklart har jag kvitto och även orginalkartongen om du skulle vilja ha den...

 

Du kan kolla annonsen på:

http://www.blocket.se/vi/10821953.htm?ca=15_s

 

Dessutom slängde jag upp lite fler bilder och info på:

http://fredricfilms.com/kamera/index.htm

 

//Fredric

Länk till kommentar
Share on other sites

Ja skulle rekommendera att nöta på blocket allt vad du kan, jag köpte just en FX1E via blocket för underbara 19.500 ;) med fisheye, filter, batteri, väska osv Ett av de bättre köp jag gjort, oanvänd i kartong med kvitto på allt från scandinavian photo..(såg de tog kring 65k för det paketet i deras butik nu) Är oerhört nöjd, dock var det mer flyt än skicklighet att jag fick den. Bodde i princip granne med han som sålde den så sprang bara över med pengar. Annars om du skall köpa i butik så rekommenderar jag Canon A1, den ger ruggit bra bild, tyvärr är det lite problem med den och vissa filmtekniker som jag skrev i ett annan inlägg.

 

Det finns ju alltid flera Canon XM2:or ute till super pris, de har en riktigt bra bild och du kan få lös dem för ca 12-15.000:- Vet flera som använder den till sina produktioner, både filmskolor och mindre filmbolag.

Länk till kommentar
Share on other sites

Jo det blir en del projekt framöver, SFP kommer göra mest projekt åt andra, mest på grund av att jag inte har tid att göra ett full-längds projekt nu när jag jobbar för MacSupport, men mer snowboard blir det helt klart. Kan ev bli Tandådalen i slutet av Mars faktiskt, då har jag en 2 veckors shoot planerad över sälen/norge =) Vi behöver alltid folk med vetiga kameror så du är mer än välkommen.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...