Gå till innehåll

Reparera crc-fel?


Ubbe

Recommended Posts

Hej!

Ibland händer det. Man har bränt en dvd, och så när man vill läsa in den i datorn så får man "Cyclic Redundancy Check Error" (CRC-fel). Spec. jobbigt när man inte har nån annan backup... Nån som vet nåt bra program för reparation? Gärna freeware.

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag har inte provat själv, men hittade detta: CDCheck 3 samt Cyclic Redundancy Check: what is it, and how do I get rid of it on my newly burnt CDs and DVDs?

 

Om det händer dig ofta på nybrända DVD's hade jag tittat på hur fort jag bränner dom och inte bränna dom för snabbt samt även tittat på vilket/vilka märken jag använder. Hög brännhastighet samt billigt media är en kombination som kan ha sina baksidor. :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Vilka märken och inköpsställen rekommenderar ni? Vill ha skivor med printbar yta. Köper gärna i bulk, typ 100 st.

Jag använder alltid Verbatim DVD-R och har aldrig haft några problem med brända DVD's. Tex denna om du vill ha printbara. :)

 

Jag använder iofs aldrig printbara, så när det gäller printbara vet jag inte så mycket om vilket som är bra eller dåligt.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...