Gå till innehåll

Musikprogram


Lukas

Recommended Posts

[citat=rebellronja][citat=Lukas]Någon som vet nått billigt musikprogram till datorn som fungerar hyfsat bra??[/citat]

 

 

Beror ju på vad du ska göra förstås. Karln min driver inspelningsstudio och använder Nuendo, som är exakt som Pro Tools i princip fast myyyyycket billigare.[/citat]

 

Exakt som ProTools...öh? Jag vet också att Nuendo är attans bra program, men skulle mer säga att det är likt Cubase, och cubase och PT är ju inte likt alls? Och smaken är ju som baken, många jag känner kör protools just för att dom tycker att det låter bättre. En annan kör nuendo just eftersom du säger, det är mycket billigare. Vet dock inte vad det stora nuendosystemet kostar, men det lär ju inte vara lika dyrt som pt. Håller dock inte med dig om att ProTools och Nuendo är exakt samma.

Länk till kommentar
Share on other sites

Nä protools använder ju hårdvaru DPSer vilket inte nuendo gör...nuendo kostar väl 10-12 nånting tror jag...ett PT HD system kostar rätt mycket mer....frågan är ju vad man behöver. Använder själv nuendo i studion. fungerar otroligt bra och duger till det vi gör. Klart att ett protools HD system vore trevligt...men frågan är om man vill lägga ner 150-200tusen på det.

Länk till kommentar
Share on other sites

Ett AM3 kort har vi oxå nånstans...så grymt det var när det kom....8 kanaler i session va ju suveränt på den tiden.

Nu kör vi 4st M-Audio delta 1010 med nuendo...helt suveränt.

Vet inte hur länge sen det var vi använda våra hårdvaru effektenheter.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=x-pander]Nä protools använder ju hårdvaru DPSer vilket inte nuendo gör...nuendo kostar väl 10-12 nånting tror jag...ett PT HD system kostar rätt mycket mer....frågan är ju vad man behöver. Använder själv nuendo i studion. fungerar otroligt bra och duger till det vi gör. Klart att ett protools HD system vore trevligt...men frågan är om man vill lägga ner 150-200tusen på det.[/citat]

 

 

Joo, jag menade typ som det. Jag o tekniska termer vettu. Hehe. :P

Det enda jag vet är att han har använt protools innan och kör nu Nuendo i sin egen studio och upplever det som precis lika bra.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...