Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 25 av 39

Ämne: jmalmsten, ej släkt med yngwie ;)

Besatt medlem jmalmstens avatar
    Reg.datum
    dec 2004

Standard jmalmsten, ej släkt med yngwie ;) - nu även med blogg...

hehe... suttit på forumet ett tag nu... över tusen inlägg och årets medlem 2006. Men inte presenterat mig i denna del av forumet än...

Vem är jag då?

Jag är en filmintresserad Jamtlanning som studerar media i Pite.

Min bakgrund?

sporadiska attacker på videoproduktioner under grundskolan, började animera under en period av årliga sommarläger vid namn Scratch mellan 98 och '02... Gick programmeringsutbildningen i numera nedlaggda datorprogrammet.nu i Krokom och avslutade (pga nedläggningen) min gymnasieutbildning i nystartade JohnBauer på Frösön. efter studenten snubblade jag in i lumpen och var 10 månader i Boden för att träna inför anfall av både Sydländska BefrielseFronten (SBF), Ryssen, och den lede fi (att feministpartiet kallar sig för Fi har jag därför alltid tyckt är roligt).

Nu är jag som sagt student och hoppar in i alla film och video produktioner jag hittar bara för erfarenhetens skull...

...

mitt bibliotek av lagligen köpta dvd's (187st and counting): http://www.imdb.com/mymovies/list?l=20942783

Filmer jag väntar på just nu:

- Miyazakis nya hittills namnlösa projekt (näpp han blev inte pensionerad den här gången heller)

- James Camerons två stora nya 3d-spektakel, avatar och battle angel

- John Woo's återgång till hongkong med Chow Yun Fat...

- Hot Fuzz... säger bara det...

- Arthur et le Minimoys (hoppas innerligen att Luc Bessons uttalande om att sluta regissera slutar i stil med Miyazakis ständiga avslut)

- Inland Empire... Lynch på PD150... det här måste jag se!

det var lite om mig... om det var något spännande ni vill diskutera mer om, eller om ni kommer på att jag är en long lost friend eller nått så får ni väl höra av er!
    Senast redigerad av jmalmsten den 2007-09-12 klockan 21:03.
    Hemsida >> http://www.jmalmsten.com/

--- Finnes jobb för filmmakarintresserad i Jämtland? Slå en signal, droppa ett mail. Jag gör det mesta som är lagligt...

Besatt medlem Jonssons avatar
    Reg.datum
    aug 2006

Standard

Välkommen gamlingen!
    Det där med John Woo klingar vackert i öronen.
    Vi får väl se om Chow Yun Fat får springa omkring
    & jaga bebisar igen. ;-)

MVH / Färskingen Jonsson

Besatt medlem lilla_farbrorns avatar
    Reg.datum
    okt 2003

Standard

Jag har fler inlägg än du. In your face!
    Charles, get the rifle out. We're being fucked.

Besatt medlem Djungelsmurfens avatar
    Reg.datum
    mar 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av jmalmsten Visa inlägg
    över tusen inlägg och årets medlem 2006.
    2005 menar du väl? lilla-farborn blev ju 2006!

Besatt medlem jernby films avatar
    Reg.datum
    aug 2006

Standard

Citat Ursprungligen postat av lilla_farbrorn Visa inlägg
    Jag har fler inlägg än du.
    Ebersprächer
    /nils

Reg.datum
    okt 2003

Standard

Var tvungen att googla på det där, hittade dock inget. För jag antar att det inte var en bensin/diesel-värmare du syftar på. (http://www.eberspaecher.se/)

Kapten _nemo_s avatar
    Reg.datum
    maj 2004

Standard

Borttaget*

Besatt medlem Java ex Machinas avatar
    Reg.datum
    nov 2005

Standard

Var tvungen att googla på det där, hittade dock inget. För jag antar att det inte var en bensin/diesel-värmare du syftar på. (http://www.eberspaecher.se/)
    han kanske menade messerschmitt?

Reg.datum
    okt 2003

Standard

Nja, vet inte om det skämtet passar in i sammanhanget. Det var kul sist i alla fall.

Reg.datum
    aug 2006

Standard

Nu ska vi reda ut det här
    Ebersprächer är en Besservisser som är uppväxt på Östermalm i Stockholm. De tror sej kunna allting.....men vet ingenting. Tragiskt. En Ebersprächer startade en jakt på kalkonfilmer för några år sen varav Hans Alfredsson blev kalkoniserad. Det var så namnet kom till.
    /nils

Reg.datum
    aug 2006

Standard

Citat Ursprungligen postat av Java ex Machina Visa inlägg
    han kanske menade messerschmitt?
    Messerschmitt är en tysk motorcykel. Ebersprächer är 2 st Besservisser, varav den ena satt i en Östtysk bil ,Trabant (som jag skulle vilja ha), den andra smugglades ut till Italien och blev kallad Besservizzla som konkurrerade med Vespa. Endast jmalmsten och christian får kalla varandra besservisser.
    /nils

Besatt medlem Anhools avatar
    Reg.datum
    feb 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av jernby film Visa inlägg
    Messerschmitt är en tysk motorcykel. Ebersprächer är 2 st Besservisser, varav den ena satt i en Östtysk bil ,Trabant (som jag skulle vilja ha), den andra smugglades ut till Italien och blev kallad Besservizzla som konkurrerade med Vespa. Endast jmalmsten och christian får kalla varandra besservisser.
    /nils
    Messerschmitt gör väl flygplan och bilar? Gamla hederliga bf 109.

Reg.datum
    aug 2006

Standard

Citat Ursprungligen postat av Anhool Visa inlägg
    Messerschmitt gör väl flygplan och bilar? Gamla hederliga bf 109.
    Flygplan, ett av Görings älsklingar bf 109. Motorcykel har jag alltid kallat den 2-sitsiga på längden med 2 hjul men den kanske är klassad som bil. Finns att beskåda på Check point Charlie-museum i Berlin. Hel familj gömde sej i denna när de körde genom bommarna på 60-talet. Många kulhål men hela familjen överlevde och hamnade i Väst.
    Nu vill jag inte störa jmalmstens tråd mera.
    /nils

Reg.datum
    nov 2005

Standard

Nu ska vi reda ut det här
    Ebersprächer är en Besservisser som är uppväxt på Östermalm i Stockholm. De tror sej kunna allting.....men vet ingenting. Tragiskt. En Ebersprächer startade en jakt på kalkonfilmer för några år sen varav Hans Alfredsson blev kalkoniserad. Det var så namnet kom till.
    /nils
    så det är inte illa nog med att folk faktiskt växer upp på östermalm, finns det übermalmare som dessutom är besserwissers uppväxta på östermalm??
    Inget man vill springa på i en mörk gränd...

en messerschmitt är också slang för besserwisser.
    så det så!

Besatt medlem Swe__s avatar
    Reg.datum
    jun 2006

Standard

Inte släkt med Yngwie? Suck, nu tänker jag ignorera alla inlägg som du gör bara för att du fört mig bakom ljuset...
    Given an infinite universe and infinite time, all things will happen. That means that every event is inevitable, including those that are impossible

Besatt medlem Miss_Emmas avatar
    Reg.datum
    nov 2006

Standard

Det första jag tänkte var hemskt nog den där släktkopplingen, om den skulle varit möjlig...jisses vilket kalajs.

Förutom ditt otroligt trevliga sätt på det här stället så gillar jag verkligen ditt födelsedatum. Ytterst välvalt.
    Queen Tin and the Masters

Administratör Paces avatar
    Reg.datum
    jun 2002

Tumme upp

Jag har fler inlägg än du. In your face!
    Och jag har fem inlägg mer än dig. In your face! Det här har för övrigt urartat till en riktigt underhållande tråd.

Välkommen, jmalmsten.

Reg.datum
    aug 2006

Standard

besserwissers uppväxta på östermalm??
    Inget man vill springa på i en mörk gränd...
    så det så!
    Dom är INTE farliga rent fysiskt utan bara ett irritationsmoment i tillvaron, ganska onödiga alltså.
    /nils

Reg.datum
    okt 2003

Standard

Citat Ursprungligen postat av Pace Visa inlägg
    Och jag har fem inlägg mer än dig. In your face! Det här har för övrigt urartat till en riktigt underhållande tråd.

Välkommen, jmalmsten.
    "Mer än du", heter det väl? - Om man inte är Fredrik Lindström-anhängare förstås. Bwahaaha, in your face twice!

Reg.datum
    nov 2005

Clown!

Dom är INTE farliga rent fysiskt utan bara ett irritationsmoment i tillvaron, ganska onödiga alltså.
    /nils
    Jo men irritationsmoment ökar ju stress, och stressökare är det sista den här stan behöver.

Reg.datum
    aug 2006

Tumme ned

Jo men irritationsmoment ökar ju stress, och stressökare är det sista den här stan behöver.
    De kunde ju omskolas, men med deras IQ skulle dom enbart passa som vägfyllning.
    /nils

Kapten _nemo_s avatar
    Reg.datum
    maj 2004

Standard

Citat Ursprungligen postat av Pace Visa inlägg

Välkommen, jmalmsten.
    Och jag har över 100 fler än dig. In YOUR face .

*väntar på Gorse*

Reg.datum
    nov 2006

Standard

Citat Ursprungligen postat av _nemo_ Visa inlägg
    Och jag har över 100 fler än dig. In YOUR face .

*väntar på Gorse*

När ska jag kunna säga in your face?

Besatt medlem jmalmstens avatar
    Reg.datum
    dec 2004

Standard

Haha... väldans vad poppis man blev plötsligt:P

Messerschmidt.... Besserwizzer.... bara jag och christian? nädå, här ska inte tas patent på ord... För mig är messerscmidt fortfarande gammla hederliga tyska flygplanet och även Stig Helmers lilla motorcykel/bil...

Det där med Yngwie... Ja, jag har ju upptäckt att det finns ett stort antal malmsten i kändisvärlden, bland annat Yngwie och Bodil... Jag skrev helt enkelt så för att frågan brukar dyka upp när jag presenterar mig. Speciellt eftersom jag går i en musikhögskola. Däremot har jag en klasskompis som faktiskt heter Yngwie och lirar gitarr... jag har funderat på å sätta ihop ett dansband med honom, Yngwie&Malmstens orkester... Men det faller ju på mitt musikaliska taktlöshet...

Den enda kändisen jag vet är släkt med mig är en Johan Malmsten (samma förnamn också) där runt skåne som är min tremänning och blev bronstagare i europamästerskapet i downhillcyckling.

En annan Johan Malmsten var tydligen den som satte upp den första svenska motoriserade skidliften i just åre... Men om jag är släkt med denne, Yngwie eller Bodil har jag helt enkelt inga bevis för om man inte räknar med att det inte är så lätt att ta ett efternamn vad jag vet...

Miss Emma... haha... jaså du är också 20e september... kanske kan komma upp och vara med på invigningen av piteås nya galleria som tydligen ska öppnas just den dagen Mitt otroligt trevliga sätt här? ojoj... man tackar, man tackar, du har inte varit så hemsk heller än

Ja, det är väl bara å vänta på gorse... han äger ju upp oss alla i inläggs-tävlingen.

Djungelsmurfen: Nja, nu har jag ju inte den där lilla bilden att bevisa med men jag och... nä vänta nu... nu fick jag tänka till lite... du har ju rätt... 2005 ska det ju vara ... var nog inte riktigt vaken när jag skrev det där... sorry!

Johnsson... Gamling? jag är ju bara 21 unga än... och så mycket hård-kokt bäbisjagande blir det nog inte eftersom projektet tydligen rör sig om den klassiska kinesiska 3-kingdoms legenden.

http://www.imdb.com/title/tt0425637/

Vilket betyder... inga pistoler... hur ska karln klara sig?... Men det var ju i den genrern han började, och Chow har ju visat att han och Woo kan skapa lite kampsport i Once a Thief, för att inte tala om Chows egna lilla karriär i genrern och att Woo även regisserat Jackie Chan i en tidig film (som jag vill se)... så han klarar sig nog.
    Senast redigerad av jmalmsten den 2007-02-15 klockan 14:00.
    Hemsida >> http://www.jmalmsten.com/

--- Finnes jobb för filmmakarintresserad i Jämtland? Slå en signal, droppa ett mail. Jag gör det mesta som är lagligt...

Reg.datum
    nov 2006

Standard

Citat Ursprungligen postat av jmalmsten Visa inlägg
    Miss Emma... haha... jaså du är också 20e september... kanske kan komma upp och vara med på invigningen av piteås nya galleria som tydligen ska öppnas just den dagen Mitt otroligt trevliga sätt här? ojoj... man tackar, man tackar, du har inte varit så hemsk heller än
    It's a date then Sir, ska jag ta med mig några kompisar upp? Kan bli en väldans fest...