Gå till innehåll

Untitled Manuscript


Mandork

Recommended Posts

Tja, tänkte jag skulle försöka få lite fart på det här forumet så jag bifogar mitt första manus någonsin. Eller snarare mitt första påbörjade manus någonsin, det är bara tre sidor (tror jag). Jag skulle uppskatta om ni hade överseende med min bristfälliga engelska, jag har inte orkat fixa till det sen jag först skrev det.

Jaja, all kritik uppskattas, men glöm inte den kamratliga tonen :bire

Untitled Manuscript.doc

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag tyckte om idén och det var intressant att läsa, men var manuset verkligen fullständigt? Det kändes inte så, jag ville veta mer. Det är ett tips att aldrig låta publiken ha en massa osvarade frågor efteråt. Men jag gillade början och så. Engelskan är väl lite halv-kass ibland, men som sagt var det tydligen ett tag sen du skrev den så, jag har överseende. Jag har dock klottrat nere lite grejer jag kom på just i stunden, sitter i skolan så gjorde det inte fullständigt.

 

=). Så att du inte tror att jag är elak. =P

 

Jag bifogar tillbaka filen med kommentarer och annat.

KOMMENTERAT Manuscript.doc

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag tackar för kommentarerna! Jag bör nog nämna att det där bara är tänkt som en inledning till en långfilm, men jag bara kände att jag ville ha slutet så där, så för säkerhets skull skrev jag ut det. I alla fall så har jag nu följt dina tips på alla punkter. Det nya namnet på resturangen är The Smiling Goat. Må så vara att det är från TV-serien "Ed", men om den här filmen blir gjord så kommer nog varken jag eller någon annan komma ihåg det :P

Får se om jag fortsätter på det här manuset så småningom, det här är ju ändå en av mina få hyfsat originella idéer, så det vore ju roligt att få skriva klart det. Okej, jag börjar när första versionen av det nya manusprogrammet kommer ;)

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 1 månad senare...
  • 2 veckor senare...
  • 1 månad senare...

Ganska underhållande manus. Alltid kul att läsa när det finns en "Narrator".

 

Dock så är ju inte engelskan perfekt hela tiden, men är man inte från ett engelsktalande land är det svårt att få till det perfekt...

 

 

Men ändå, kul att läsa. Var det här en del av ett längre manus? Skulle vara kul att få veta lite mer vad som hände...

Länk till kommentar
Share on other sites

Ne, engelskan är rätt dålig, men det var ett tag sen jag skrev det och jag har inte orkat rätta till det än ;)

 

Det stämmer att det här bara är en liten del av ett långfilmsmanus. Visserligen har jag inte skrivit något mer på det sen jag skrev det lilla du läst, men förhoppningsvis så lyckas jag hitta tid/inspiration så småningom så att jag kan få till ett färdigt manus.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...