Gå till innehåll

Är det någon som kan rekomendera en bra film.


Acke

Recommended Posts

Snatch är en väldigt bra film med både action och humor, Guy Ritchie i högform!!!

Memento är en lite klurigare film, den är nämligen berättad bakifrån och framåt!!!

Vill du ha en mer actionladdad, mer traditionell film så rekomenderar jag Virtuosity med Denzel Washington och Russel Crowe.

 

Några av mina personliga favoriter!

 

 

Länk till kommentar
Share on other sites

Förmodligen vill du ha tips på lite okända/gamla filmer, annars kan du lika gärna kolla nån filmsida nånstans. Kanske ändå var fel forum.

 

Anyway. The Game är bra som fan. Får en att tänka öven fast den är en aning otrolig. The Boondock Saints är också en bra actionrulle, har jag för mig. The Negotiator med Samuel L. Jackson, swat-team och pang-pang. Mysigt. Transporter, Leon, och The fast and the furious är mycket bra filmer. Lite mer kända dock.

 

Jag får alltid hjärnsläpp när jag ska rekommendera filmer.. this is the best I can do.

Länk till kommentar
Share on other sites

det beror såklart på vad du vill se... action alltså..

snatch och lockstock är väl redan sagda, leon också..

Fight club tycker jag inte man skall glömma, den är riktigt bra och tänkvärd

The usual suspects fin film som fan, bäst första gången man ser den tyvärr. Sen har vi såklart reservoir dogs och pulp fiction men dom har du såklart sett.. Kanske de omutbara? Handlar om al capone och några poliser som stoppar honom. Den är bra på det sättet att det inte är någon som helst machokänsla överhuvudtaget (kanske kevin costners fel, på gott och ont).

Jag kanske skall rekommendera några andra också, inte så actionspäckade men jävligt bra filmer. Några favoriter, Donnie Darko, dazed and confused, Rushmore. Handlar alla om mer eller mindre dissilusionerade unga män, jävligt bra filmer allihop. Aja, kommer inte på några fler, men det finns så sjukt många bra filmer. Dessväre ännu fler dåliga =)

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...