Gå till innehåll

stekpanna i huvudet


antennen

Recommended Posts

Tjena

Jag undrar hur man ska kunna slå en stekpanna i huvudet på någon och få det att se trovärdigt ut. Stekpanna ska se tung ut och personen som mottar slaget ska inte bli skadad, helst... Jag tror det blir för svårt att bygga ett modellhuvud som ser bra ut.

 

mvh

Antennen

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag föreslår att du gjuter en i gummi - svartmålat kan det se ut som gjutjärn, och det ger en ganska bra kompromiss mellan tyngd, hårdhet och möjlighet att drämma till skådisar i huvudet. :)

 

Batonger är väll gjorda i gummi, tycker att det låter lite farligt faktiskt, beror ju på hur hårt man slår iof, slår man för löst kan ju trovärdigheten minska drastiskt. Kanske finns lättare gummiblandningar?

 

Jag föreslår ett lättare material ,och att ni istället lägger tid på att träna på att röra er så att det ser trovärdigt ut. Kameravinklar och ljudläggning kan spela in.

Länk till kommentar
Share on other sites

Batonger är väll gjorda i gummi, tycker att det låter lite farligt faktiskt, beror ju på hur hårt man slår iof, slår man för löst kan ju trovärdigheten minska drastiskt. Kanske finns lättare gummiblandningar?

Det beror helt på typen av gummi (som ju faktiskt inte är ett material i sig utan bara ett samlingsnamn för massa olika elastomerer som kan se ut och bete sig lite hur som helst).

Länk till kommentar
Share on other sites

Batonger är väll gjorda i gummi, tycker att det låter lite farligt faktiskt, beror ju på hur hårt man slår iof, slår man för löst kan ju trovärdigheten minska drastiskt. Kanske finns lättare gummiblandningar?

latexgummi med en lätt stomme är absolut inget farligt, och används flitigt i både film och lajvsammanhang.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 1 månad senare...
Man borde väl kunna spela in klippet där karln blir slagen i huvet, i slow motion å sen dra upp farten och lägga in ett lämpligt klonk-ljud...

 

svaret är ja, funkar riktigt bra tycker iallafall jag...

 

för övrigt ( inte riktat til fieldmedic) så gör ibland leksaksvärd i gummi och så ont i huvudet om man drämmer till för allt man är värd. Och blir det inte en lätt sladdrig effekt om man kör med en latexmodell av stekpannan?!

Länk till kommentar
Share on other sites

Varför krångla till det? Ingen använder väl gummihänder vid en hederlig käftsmäll. Det är kamerans placering i förhållande till skådespelarna som gör att det ser trovärdigt ut.

 

Slå personen i riktning mot ansiktet men ställ dem en meter ifrån varandra, placera kameran var som helst förutom rakt från sidan och du har ditt (i filmen) platta ansikte.

 

Kram

Länk till kommentar
Share on other sites

gör ett wwe slag sunt slag..eller va fan det kallas.. slå men häjda slaget när det är nära.. jag har gjort picis samma sak som du ,fast med en spade.. funkade skit bra och blev trovärdigt när man lägger på ett passande ljud...

tips är ju att öva på att dämpa slag.. annars kan det ju vara lite dumt:P

Länk till kommentar
Share on other sites

Gäst bollyn

Redigerat med anledning av Voodoo Film forums regler 2 §.

Synpunkter angående detta beslut, ta kontakt med administratören.

 

Otillåten annonsering, spam.

 

Mvh Pace

Administratör, Voodoo Film forum

Länk till kommentar
Share on other sites

Som sagt...

 

somsagt slå stekpannan mot hövet men endå inte slå den på honom det går göra det jättetrovärdigt!

 

jag har testat detta fast det var med en hammare ;) HÖHÖ^

 

sedan redigera man lite snyggt med ett skönt kling* ljud så ser det bra ut :D

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...