Gå till innehåll

Rök och Dimma


Anders.k

Recommended Posts

  • 2 veckor senare...

Om man vill ryka lite inne, vad tar man till då som inte kostar massa pengar? Jag tänkte mig en scen med en förståndhandikappad pojke som smyger under ett bord, hör ett ljud, och lyser med ficklampa omkring sig. Ljusstrålen skall synas tydligt, svepa över rummet och träffa rakt i kameran så man för en millisekund får bländning i kameran. Eventuellt vill jag även ha lite motljus bakom honom, så det blir strimmor i luften.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...
  • 3 veckor senare...

Räcker med socker & salpeter i (vill jag minnas) ungefär lika delar, brinner som fan & ger en tjock rök.

Kan vara lite klur att få eld på, jag brukade använda tomtebloss, men det räcker med vanlig tändare även om det kan ta en halv minut kanske :-)

 

Annars använde vi schysst rökspray från Hobbex igår vid en inspelning, enda problemet är att den försvann på tok för fort med öppna fönster/dörrar & inte funkade alls ute.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 1 månad senare...
  • 1 år senare...

[citat=wääuu]Dimma inomhus borde gå lätt genom att hyra en "hazer" det är nån sårts rökmaskin som ger en tuunn tunn knappt synlig dimma men ljusstrålar syn jättetydligt, borde gå att fixa genom ljudia eller liknande disco/DJ sidor[/citat]

 

Jag är ute efter precis en sån effekt som du talar om. Ja tänker göra de inomhus. Men vad är en hazer och finns det inga billigare alternativ för liknande effekt? Jag behöver ju bara en väldigt lätt tunn dimma så man ser ljusstrålar, så en fet rökmaskin kanske inte är de bästa, vad blir de egentligen för rök med en sån rökspray för 100 spänn?

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Tor nilsson][citat=wääuu]Dimma inomhus borde gå lätt genom att hyra en "hazer" det är nån sårts rökmaskin som ger en tuunn tunn knappt synlig dimma men ljusstrålar syn jättetydligt, borde gå att fixa genom ljudia eller liknande disco/DJ sidor[/citat]

 

Jag är ute efter precis en sån effekt som du talar om. Ja tänker göra de inomhus. Men vad är en hazer och finns det inga billigare alternativ för liknande effekt? Jag behöver ju bara en väldigt lätt tunn dimma så man ser ljusstrålar, så en fet rökmaskin kanske inte är de bästa, vad blir de egentligen för rök med en sån rökspray för 100 spänn?[/citat]

 

du kan nog köra med rökmaskin, bara att du låter röken tunna ut sig lite inna du kör

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=collo]glöm allt ja sa me bengalisk eld :P

 

kom på va du kan testa.. ingen smäll eller nått, men jädrans me rök..

 

5 matskedar socker

1 påse salpeter(20g)

 

Mal allt och blanda det, lägg det i en burk eller vad som helst, toarulle e bra eller pringles burk och ta ett tomebloss och tänd på och stick i.[/citat]

Annar vet ja en annan samma ingredienser nästan fast man behandlar det på ett annat vis men det lägger jag inte ut här

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...