Gå till innehåll

Star Wars


Anstalter

Recommended Posts

Det här blir spännande.

Kan mitt pack-program packa upp filen eller är det fuckat?

 

Se upplösningen nästa vecka..

 

EDIT:

Ni behöver inte vänta en vecka till.

Jag kan redan nu meddela att filen var så uppfuckad som den kan bli.

Länk till kommentar
Share on other sites

Så, då har man äntligen sett den ;)

 

Mycket schyst film! Jag älskar ju StarWars och därför tilltalade denna film mig ;) Skön film, dock eftersom jag älskar StarWars så kanske det var lite lite lightsabers ;) hehe.

 

Snygga 3d animationer och det syns att ni kan det området :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Vad menar du med kunna områdt ordentligt? Vi fixade ganska lätt ändå. Men filmen är ett mästerligt verk. Vi är alla stolta och det kommer fler filmer. Men då får vi nog ha lite längre fight. PÅ jag och Anstalter får väl animera då antar jag

Länk till kommentar
Share on other sites

Ni måste jobba mycket mer på fotot. Fotot i filmen skulle behövt jobbas mer med, just nu känns det lite som att ni hastigt har filmat ihop lite material för att sedan koncentrera er på effekterna.

 

Snygg 3d i inledning(skeppet som åker mot en planet). Tyvärr så förstörs den fina stämningen så fort man får se det som är filmat då det inte smälter in speciellt bra. Det är dock mycket svåra saker ni försöker er på som är nästintill omöjligt att få att se bra ut med nollbudget.

 

Sen tycker jag handlingen kan förbättras. Just nu är det mest text, och dialog som för fram historien. Försök berätta mer i bilder och använda så lite dialog som möjligt. Jag var tvungen att titta på filmen två gånger för att förstå riktigt vad som hände. Det är mest en massa prat och slagsmål.

 

Sen förstår inte jag som inte är en så star warsfanatisk varför man gör en star warsfilm och inte hittar på något roligare men det är väl en smaksak antar jag.

 

Jag tycker ni ska lägga ner mer tid åt handling och kameraarbete istället för att koncentrera er för mycket effekterna. Bygg filmerna kring handling istället för effekter och ljussabelfihter.

 

Keep up the good work!

 

 

Länk till kommentar
Share on other sites

Hur menar du att fotot ska förbättras, har aldrig pratat i dom termerna.

 

Kan inte riktigt hålla med att de filmade scenerna inte passar in för jag tycker de passar bra in i star wars världen, kanske ser lite b:igt ht när 17-19 åringar gör film men det får man ta. men färgkorrigeringen som vi gjorde i efterhand blev jag riktigt nöjd med.

 

Handlingen är en sak som jag håller med om, den suger, var mest en ursäkt för att få göra en star wars film :)

 

Självklart är det slagsmålscener(ljussvärdsfight) som gör att man vill göra en star wars film, det e det som är det roliga att se sig själv med ett ljussvärd(Och fighten är ändå ganska mäktig).

 

Och även ifall det är svårt att göra en star wars film tycker jag att vi lyckades ganska bra och skulle gärna vilja se nån annan på detta forum att göra bätter och gratulera till en bra film(menar då inte bara bättre handling)

 

Men det var kul att nån kommenterade filmen riktig, det uppskattas...

 

 

Länk till kommentar
Share on other sites

Det jag menade med fotot är kompositionen i bilderna, men när jag tittar på filmen igen tycker jag att ni ändå fixat det rätt bra, så jag tar tillbaks det lite. :) Kanske att ni skulle överdrivit bilderna lite mer med lite mer dramatiska kompositioner. Och i vissa fall behöver bilderna lite mer variation. Till exempel när dem två ondingarna snackar o en får nyckeln av den andra. Där klipper ni mellan två väldigt likadana bilder, helbild närde står mitt emellan varandra, vilket gör att det inte funkar riktigt.

 

En annan sak som känns konstig är när "goda" killen med nyckeln dör i slutet. Han får ett hugg och böjer sig ner, sen i nästa klipp står han upp och vinglar för att till sist ramla bakåt.

 

Håller med att ni har lyckats bra med att göra en STAR WARSFILM. Det jag menar är att ni kan göra bättre, och roligare grejer med egna idéer som ni kan anpassa mer efter era egna förutsättningar.

Länk till kommentar
Share on other sites

Det med scener som är i nästan sama vilken har du helt rätt i och ska tänka på det till nästa film.

 

Det här var en film av 26 st vi gjort och vi har andra filmer med "roligare grejer och egna ideér". Vi gör filmer i alla gener lånade och egna ideér, vi gör det som vi tycker e kul och star wars e en av dom sakerna....

Länk till kommentar
Share on other sites

Det fanns en anledning till att överlämningen är i samma riktining hela tiden det r så att jag (den långa varelsen med speciellt prat), min svarta rock gick inte helt över på andra sidan så vi gjorde en nödlösning.. .men så blir det tyvärr med nödbudget.. jag förstår inte vad du menar med kompositionen av bilderna..

 

visserligen är filmen kort och i gör bara såkallade "covers" men vi ska nog fixa ihop en ganska bra ide relativt fort.. jag har en idé som vi ska skrida till verket i sommar

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 3 veckor senare...

Vill bara säga att 3D-animationerna var mycket imponerande, vad är det för mjukvara ni kör med?

 

Kan hålla med flera andra om att fottot inte är lysande men att effekterna väger upp en del, dom var jävligt sjyssta alltså.

Ni är ju inte ensamma om att bygga upp starwars filmer på effekter, en viss George glömde ju handligen i de två senaste skräpfilmerna....

Länk till kommentar
Share on other sites

Hmmm jag får känslan av att ni har andvänt AlamDv då exakt samma saker som ni har i eran film finns med i det programmet. Lasersvärd, "Star Destroyers" etc.

Men det kan ju vara fel. Tycker bara att det vore illa om ni har gjort det för då är det fel att ta credit för effekterna.

Länk till kommentar
Share on other sites

Då kan jag meddela dig att bara dom som inte förstår sig på effekter säger att de effekterna är gjorda i ett skitprogram som AlamDV. I för sig har vi inte modulerat 3D modelerna själva, dom ladda vi ner men det står också i credits var vi ladda ner dom. Vi animera dock modelerna själv, visa explosioner var också nerladdade men det kräver en vis skicklighet att kunna lägga in explosionerna i filmen på ett bra sätt.

 

Länk till kommentar
Share on other sites

hehe...

Alamdv är bara bra på Lightsabers, då jag inte tycker det är så mkt att "snodd" effekt precis. Visst går det göra i AE (tycker jag blir bättre personligen) men den enda skillnaden är att man skapar ett lysande föremål from scratch.. som ser exakt likadant ut.. och det tar tyå 5min i alamdv hehe.. Det jobbiga sen är bara att animera bladet sen ;)

 

Jag använde Alamdv för ca 4-5 år sedan.. Jag snackade mycket med Schwar o Malone som är skapare av programmet (lr malone för hemsidan dådå) ... mycket scysta killar. Körde Alamdv 1 då :) lr det var inte ens det tror jag. Men nu är dom inte lika pratglada längre när dom har blivit så stora.

 

Tittade på fxhome nu.. Alamdv3 ska visst komma, börjar likna en nerskärd After Effects, fast med massa fula färdiga effekter hehe.

2d - 3d... mums haha, kan inte se billigare ut.

Länk till kommentar
Share on other sites

ljussvärden blir inte ens i närheten så bra i alamdv som i ae. Man kan t ex inte göra "flickering" alamdv och när jag iallafall gjorde en render i almdv så blir det skitfult men jag har iförsig bara testat alamdv en gång och e kanske inte så bra på det, men Ryan-w(www.ryan-w.com) som är en grym fx-artist har själv sagt att alamDV e käeasss(tror det var han iallafall)

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...