Gå till innehåll

En Verklig Mardröm (30min)


Jonnybravo

Recommended Posts

Jag blev lite nyfiken pga så många som kommenterat denna sk filmen, men jag gav upp efter 2.32 min, -Min Kommentar: -Så Jävla "B" eller rättare sagt "Ä" eller kanske till och med "Ö" (Om sådan betygsättning finns), att man inte orkar se mer än så...

Länk till kommentar
Share on other sites

hm, Jag orkade heller inte se hela tyvär. Som man säger till de flesta unga kreatörer... klipp ner... tror filmen skulle kunna bli 10 minuter utan problem och bli mycket bättre. Jag blev störd redan i början med de långa introtexterna och sen ditt namn som stod i 10 minuter i olika titlar. Eftersom du inte haft några prooducenter, scenografer, ljsusättare, så skriv inte det. Skriv bara en film av... Om du nu vill ha cred. Redan där är 5 minuter borta.

 

Annars tycker jag det var helt ok för att komma från en 15 åring. Du spelar rätt bra själv, men de andra var lite värre, som du redan vet.

 

Annars var det bra manus och bra karaktärer.

 

Lycka till i framtiden.

Länk till kommentar
Share on other sites

Väldigt massa, har jag inte sagt det, lampan kostade en jäkla massa, ja fick köpa nya färgpatroner till skrivaren för att föräldrarna sa att jag tagit slut på den för att jag skrev ut statist blanketterna, jag fick hyra det stativet vi använde, jag fick betala till förälldrarna dels elen för att ladda kameran hur många gånger som hellst + alla bränningar för filmen, jag fick väldigt höga telefonräkningar för alla gånger jag fick ringa runt till skådespelare och statister som inte kommit utan att säga till och jag fick ju också betala för bussbiljetter(som en lite obetydlig summa på slutet).

 

Sen blev det inte mycket pengar kvar, nått måste jag ju ha själv kvar (vilket inte blev alls mycket i slutet)

 

Om någon bad mig betala för el jag använt när jag laddade min kamera så skulle jag bli väldigt förvånad och säkerligen ganska irriterad. Den människan är nog inte riktigt frisk!!!

Länk till kommentar
Share on other sites

Som ovanstående så blev jag nyfiken av alla kommentarer och läste ditt lite narcissistiska snack om hur bra filmen var. Ojoj, självdistans är en dygd...

Det är såklart att det är roligt att du har gjort en film, men mer beröm än så kan jag inte ge tyvärr. klippningen är lätt att fixa, den är i värsta laget, skådespelarna tycker jag inte att man ska klaga på. Man kan inte förutsätta att skådespelarna ska vara duktiga i amatörfilmer. Men din roll i det hela är att regissera dem. Du måste förklara för dem hur de ska agera, hur de ska känna och uttrycka! Kameravinklar går ju såklart inte att ändra efteråt, men när du spelar in så får du leta efter kameravinklar.

 

Lycka till med nästa projekt!

Länk till kommentar
Share on other sites

Något som du måste lära dig är att kunna ta kritik. Jag har märkt att du så fort någon nämner något som inte var bra, går du in i en slags defensiv position och försöker försvara alla misstagen. Det ska man inte göra, lyssna då hellre och tänk på att det är var och ens åsikt och den går ofta inte och ändra på.

Och om jag ska vara helt ärlig så är denna filmen inget att försvara, den är slarvigt gjort helt enkelt. Du har inte lärt dig att bemästra alla de komponenterna som finns inom filmskapande, men det är något som kommer inom tid för de flesta som håller på med film mycket.

 

Återigen, lite bättre kameravinklar. Det är det ända jag kräver för ljus och ljud går ofta fel och kanske inte är så lätt att planera in när man gör en amatörproduktion som denna.

 

Du nämner att ingen hade någonsin kunnat göra en sånhär film på tre dagar. Jag vet inte om jag håller med dig här. Hade du haft en bättre planering så tror jag att resultatet hade kunnat bli mycket bättre. Tänka på att inte ha för långa klipp och kanske t.o.m ta bort lite som inte passar in. Toalettscenen förstod jag t.ex. inte, när du går förbi i slowmotion, en halvbild som var svår att uppfatta. Den var påtok förlång och hjälpte inte berättelsen framåt.

 

Sedan, att använda kompisar i sina filmer är bra, det kan bli fruktansvärt roligt om man gör en komedi eller så. Men just när du väljer att använda oerfarna skådespelare till en dramafilm, så blir det hela just en komedi, eftersom ingenting är trovärdig. Man spelar över eller så spelar man inte alls, det är effekter man får räkna med. Testa att göra något roligt om du bara har kompisar till hands, det kan bli riktigt bra ju.

 

Men sen är ju detta en träning och om du vill fortsätta spela in drama så gör självklart det.

Nu ber jag dig att inte försöka försvara dig mot min för en gångs skull, konstruktiva kritik, och istället försöker ta in det jag menar för det är ju ofta upp till åskådaren. Sen så kan man ju välja hur mycket man vill lyssna, man ska ju inte enbart ta till sig vad folk säger.

 

Där var några små tips från mig, lycka till med filmskapandet!

Länk till kommentar
Share on other sites

Något som du måste lära dig är att kunna ta kritik. Jag har märkt att du så fort någon nämner något som inte var bra, går du in i en slags defensiv position och försöker försvara alla misstagen. Det ska man inte göra, lyssna då hellre och tänk på att det är var och ens åsikt och den går ofta inte och ändra på.

Och om jag ska vara helt ärlig så är denna filmen inget att försvara, den är slarvigt gjort helt enkelt. Du har inte lärt dig att bemästra alla de komponenterna som finns inom filmskapande, men det är något som kommer inom tid för de flesta som håller på med film mycket.

 

Återigen, lite bättre kameravinklar. Det är det ända jag kräver för ljus och ljud går ofta fel och kanske inte är så lätt att planera in när man gör en amatörproduktion som denna.

 

Du nämner att ingen hade någonsin kunnat göra en sånhär film på tre dagar. Jag vet inte om jag håller med dig här. Hade du haft en bättre planering så tror jag att resultatet hade kunnat bli mycket bättre. Tänka på att inte ha för långa klipp och kanske t.o.m ta bort lite som inte passar in. Toalettscenen förstod jag t.ex. inte, när du går förbi i slowmotion, en halvbild som var svår att uppfatta. Den var påtok förlång och hjälpte inte berättelsen framåt.

 

Sedan, att använda kompisar i sina filmer är bra, det kan bli fruktansvärt roligt om man gör en komedi eller så. Men just när du väljer att använda oerfarna skådespelare till en dramafilm, så blir det hela just en komedi, eftersom ingenting är trovärdig. Man spelar över eller så spelar man inte alls, det är effekter man får räkna med. Testa att göra något roligt om du bara har kompisar till hands, det kan bli riktigt bra ju.

 

Men sen är ju detta en träning och om du vill fortsätta spela in drama så gör självklart det.

Nu ber jag dig att inte försöka försvara dig mot min för en gångs skull, konstruktiva kritik, och istället försöker ta in det jag menar för det är ju ofta upp till åskådaren. Sen så kan man ju välja hur mycket man vill lyssna, man ska ju inte enbart ta till sig vad folk säger.

 

Där var några små tips från mig, lycka till med filmskapandet!

 

jag tycker att du borde lyssna på bazilions råd, han tar upp alla viktiga saker du ska tänka på, och vad gäller dig bazillion, det där är rätta sättet att framföra kritik!

Länk till kommentar
Share on other sites

Där var några små tips från mig, lycka till med filmskapandet!

 

Nu har du en bättre inställning och det tackar jag dig för. Även dina råd tackar jag dig för.

 

Inte för att gå in i en deffensiv position eller så, men nu på efterhand så ser jag verkligen hur narsasistisk och deffensiv jag var efter denna produktionen. Hade väll låtit de hela gått opp i knoppen antar jag. Men t.ex. det här med att ingen skulle kunnat gjort det på tre dagar... Jag hade klarat att göra det på en dag nu, så att de var ju bara ren bullshit... Tror snarare jag menade på att ingen skulle klara av det på tre dagar, med de förutsättningar ja hade. För dem var inte goda, med skådespelare och så.

 

Men men, nu ska jag inte gå överstyr med detta... Själv tycker jag att detta är nog en av mina sämsta filmer, så kritiken är helt rätt riktad och jag har varit för självgod. Men jag har och kommer bättra mig! :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...