Gå till innehåll

En handkameras perspektiv


00Bengtsson

Recommended Posts

Jag är just nu på att skriva den längsta klippet i mitt manus. Jag vet inte hur jag ska kunna skriva ner min idé riktigt ;( ...ännu värre med manus.

 

 

Tobbe, 17 går runt och filmar på en fest, stannar upp och snackar med gästerna m.m. (Allt detta ska vi se ur Tobbes kameras perspektiv.) Han ska också prata till kameran, även fast han ibland inte är i bild :/

Det händer i en sekvens att "Tobbe" räcker fram handen för att öppna en dörr.

 

 

... det är klurigt jag vet, därför ber jag om hjälp ;)

 

 

Min slutgiltiga tanke med detta är att allt kommer att filmas under samma klipp, med "Tobbes" kamera som han håller i handen.

Länk till kommentar
Share on other sites

Previs som jonkanon sa, skriv in POV och sedan precis vad som händer. Glöm att personen håller i kameran, skriv bara handling och dialog som vanligt.

 

Fasst det är ju inte riktiigt POV. om det skulle vara det hade det ju varit med samma "sorts" bild som det som inte filmas med handkameran. dessutom är det ju en del i storryn att han som skådespelare just filmar, det har ju en funktion.

Länk till kommentar
Share on other sites

Fasst det är ju inte riktiigt POV. om det skulle vara det hade det ju varit med samma "sorts" bild som det som inte filmas med handkameran. dessutom är det ju en del i storryn att han som skådespelare just filmar, det har ju en funktion.

 

Kan man då inte skriva in kameran som en skådis?

Naturligtvis blir hans agerande lite stelt, men för att skilja kamerans POV från

"Tobbes"?

 

\\Sky

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...