Gå till innehåll

Panasonic NV-GS280 bra i skumt ljus?


andreas ljung

Recommended Posts

Jag funderar på att köpa en ny videokamera, som sagt en nvgs280. Det jag nu är mest nyfiken på är hur den klara av att filma när det är lite mörkare. Inte mitt i natten när det är becksvart utan på kvällen när det fortfarande är lite ljus i luften. Just nu använder jag mig av en "NV-GS27", där filmen blir väldigt grynig så fort det är lite mörkare miljö.

Någon som använder en NV-GS280 och har testat den i mörkare förhållanden och i så fall kan ge sitt omdöme? Det är svårt att bedöma sånt genom enbart att kolla "spefikationer" på diverse hemsidor.

 

Tack för svar

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag funderar på att köpa en ny videokamera, som sagt en nvgs280. Det jag nu är mest nyfiken på är hur den klara av att filma när det är lite mörkare. Inte mitt i natten när det är becksvart utan på kvällen när det fortfarande är lite ljus i luften. Just nu använder jag mig av en "NV-GS27", där filmen blir väldigt grynig så fort det är lite mörkare miljö.

Någon som använder en NV-GS280 och har testat den i mörkare förhållanden och i så fall kan ge sitt omdöme? Det är svårt att bedöma sånt genom enbart att kolla "spefikationer" på diverse hemsidor.

 

Tack för svar

 

Jag har en nvgs17 och håller med om grynigheten. Jag funderar på att köpa en nvgs180 men hörde att 280:an är bättre i just mörka ljusförhållanden(i en recension på pricerunner.com) så den är nog ganska bra. nog inte den bästa som finns dock.

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag har en nvgs17 och håller med om grynigheten. Jag funderar på att köpa en nvgs180 men hörde att 280:an är bättre i just mörka ljusförhållanden(i en recension på pricerunner.com) så den är nog ganska bra. nog inte den bästa som finns dock.

Jag förstår inte varför 280 skulle vara bättre än 180 i mörker. Vad jag vet så har de lika dan optik och CCD. Det som skiljer dessa modeller är att 280 har optisk bildstabilisator och möjlighet till mer pixlar på still fotot.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 1 månad senare...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...