Gå till innehåll

Bästa tv serien nånsin!


Headman

Recommended Posts

Shogun är inge för mig.

 

Ok, jag skriver upp det nu.

 

Shoooguuun ääär inge fööör headman.

 

;)

 

Berätta gärna varför den inte tilltalar dig istället för att bara skriva att den inte är något för dig.

 

Tycker hela serien flyter på bra hela tiden. Den är spännande med riktigt bra skådespeleri. Främst från mästaren Toshiro Mifune. Extremt bra helt enkelt.

Länk till kommentar
Share on other sites

Ok, jag skriver upp det nu.

 

Shoooguuun ääär inge fööör headman.

 

;)

 

Berätta gärna varför den inte tilltalar dig istället för att bara skriva att den inte är något för dig.

 

Tycker hela serien flyter på bra hela tiden. Den är spännande med riktigt bra skådespeleri. Främst från mästaren Toshiro Mifune. Extremt bra helt enkelt.

Jag tycker inte speciellt mycket om shogun för att den känns som en trist handling och tempot är för segt för min smak. men vissa delar av den är faktiskt riktigt bra men jag tycker serien är lite för seg för min smak men det är inte bara tempot som inte passar, slutat gillar jag inte riktigt, fast man lär ju sig en del Japanska (wakarimaska). det är ju rätt kul. hörde att när serien var ny så var den väldigt populär. den känns mer som en gammal James Bond film med Sean Connery i Japansk samuraj milje som ibland är trovärdigt och underhållande. men det är nog fler som tycker om shogun än inte gillar den.

Ursäktar att jag skrev ingen motivering men här har du den Nemo.

Länk till kommentar
Share on other sites

:o

När du skrev ''nästan allt'' var det verkligen det = en väldigt varierad samling...

 

Kan du motivera varför du tycker om den serien?

 

haha.. den är helt okej.. hamnar väl längst ner på min "gillar" lista.

 

den är lätt att följa och väldigt simpelt gjord. underbar att kolla på när det är mörkt och när klockan är över 00:00. Inget mästerverk, men väldigt underhållande... duger det? ;)

Länk till kommentar
Share on other sites

gjorde han? vilka röster då?

http://www.dubbningshemsidan.com.ru/credits/macross/

http://www.dubbningshemsidan.com.ru/credits/superbook/

 

Beatrice Järås

Staffan Hallerstam

Peter Harryson

Gunnar Ernblad

 

var ju grundstallet hos wendros... hörs i Silver Fang, Macross (troligen filmen "do you remember love"), mfl... Peter och speciellt Gunnars röster sticker ut mest, Peters gälla och nästan hesa röst och Gunnars allvarliga berättarstämma ger total nostalgitripp när jag ser gammla serier...

 

just Harrysson har bland annat rösten åt Rödöga (akame) och flera av människorna i Silverfang...

 

Har ni gammla videokassetter från wendros, stoppa in dom i bandspelaren (om ni inte har sålt den) och lyssna... Han är svår att missa :P

 

Men just wendros är väl egentligen diskvalifiserad här redan från början... mig veterligen blev väl dom inte sända på tv?

 

åter till ämnet då...

 

Ahh, Shogun... den ska ju stå med tack vare att dom verkligen slog till stort och went all the way på en tv-serie... har bara sett del 1 själv... men jag diggar ju i övrigt allt med Toshiro Mifune...

 

Heroes har jag blivit lite förtjust i, jag har ju inte sett den svenska serien som tydligen skall vara snarlik, men jag gillar denna amerikanska. Och jag ger pluspoäng för att jag efter 11 avsnitt sluppit X-men-referenser. Det är hela tiden något oväntat på gång. världens bästa serie? njaaa... inte avslutad än, men den är ju den enda jag just nu tittar på ;)

 

Twin Peaks... Jo jag diggar ju det bissarra i Lynch's skapelser, men slutet kändes inte riktigt färdigt, mer som en "äh släng in den här plot-twisten så kanske vi får göra en säsong till"... Inte perfekt... men ändå skyhögt över konkurrenterna i genrern. :D

 

X-Files föll pladask när Duchovny lämnade skutan, inte ens T1000 kunde rädda serien som jag tyckte var bäst när dom höll sig till de mer fristående twilightzone-episoderna jämfört med de lite väl krystade konspirationsteorierna... men så klev jag ju in där i mitten av fenomenet och hann aldrig bli riktigt insatt.

Länk till kommentar
Share on other sites

Lexx, Star Trek, Twilight Zone, Ren & Stimpy, Futurama, The Pretender, Dead Like Me, Riget, Farscape, Aquateen Hungerforce, Drawn Together, Neon Genesis Evangelion, V, Bullshit & Married With Children för att nämna några stora favoriter.

Omöjligt att välja bara en eller ens smala av den listan, & då har jag endå ite minnts alla såppas bra än :-)

Länk till kommentar
Share on other sites

Twin Peaks är det häftigaste jag sett på tv och en serie som inspirerat många senare tv-serier, som Lost och Carnevale t.ex.

 

Riket är en bra serie som säkert också blivit till i Twin Peaks' fotspår. Precis som i fallet Twin Peaks har den inte ett riktigt slut , utan slutar ganska abrupt. Här kan man njuta av Ernst-Hugo Järegård i sin kanske bästa roll.

 

En serie som jag inte sett någon nämna än är världens bästa snutserie Uppdrag mord! Varje rollfigur känns som levande, existerande människor. Jag saknar verkligen Pembleton, Munch och de andra....

 

Bästa serie som fortfarande är aktuell är Sopranos. Samma känsla som i uppdrag mord ungefär, fast här handlar det ju om bad guys. James Gandolfini är en storartad skådespelare och maffiaboss!

 

Sen är The Sheild väldigt bra också. Kan nån mer än jag förstå hur Michael Chichlis(?), som spelar råtuffe Vic Mackey, tidigare gestaltade den mjuke polisen Scali?! (Även den sevärd)

 

Sen får man ju inte glömma Seinfeld, som faktiskt är en av få kommedier som verkligen är kul och dessutom intilligent skriven (av Larry David som senare skulle Simma lugnt,Larry!, en liknande serie fast alla roliga skådisar utbytta mot sin egen tråkiga nuna).

Länk till kommentar
Share on other sites

Om man ska vända på det istället, den äckligaste serie jag sett i hela mitt liv är ett ök på femman som heter Sjunde Himmler...eh, Himmlen.

Ett ändlöst moralisernade, skithåls-krystade skådisar & ett skimmer av religiös fanatism i varenda replik.

Med all respektlöshet, vad det är för jävel som hittar på nåt sånt kan man bara spekulera i, men må skägget växa innåt på vederbörande.

Länk till kommentar
Share on other sites

En serie som jag inte sett någon nämna än är världens bästa snutserie Uppdrag mord! Varje rollfigur känns som levande, existerande människor. Jag saknar verkligen Pembleton, Munch och de andra....

 

JUST!!! Hur kunde man glömma denna storartade serie??? Otroligt bra!

 

Och med tanke på att man ändå är inne på "skakig handkamera tv-serier" (även om Uppdrag Mord var väldigt "planerat" på den punkten) så är också von Triers "Riket" jäkligt bra.

 

/Max

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.


×
×
  • Skapa nytt...