Gå till innehåll

Bästa tv serien nånsin!


Headman

Recommended Posts

JÄ! alla Heroes-torskar som jag själv. Har ni sett E20, bästa avsnittet! Nästan så att man känner hur man åldras bara för att man väntar på e21..

 

vet inte ens varför jag jag gillar heroes så mycket :)

 

såg just e21... dom kan det där med cliffhangers... måste... se... nästa...

 

Jag är förresten också förundrad över att jag diggar serien så mycket... Men det har nog att göra med att det är i princip omöjligt att gissa hur nästa avsnitt ska bli. Man sitter alldeles uppslukad och plötsligt kommer "to be continued" upp... gah... har inte suttit så här uppslukad sedan jag såg Ruroni Kenshin, eller nästan ännu hellre Wolfs Rain...

 

Jag kan bara tänka mig hur det kändes för dom som fick lov att vänta en vecka för varje avsnitt av Twin Peaks :)

 

One Piece förresten... har hört mycket gott om den... följde bok-släppet fram till del 14 tror jag... Jag kanske måste böja min gräns om att inte se anime på fler än 100 avsnitt... jag menar... den kan väl inte bli så lång som naruto?:) (fasst om jag minns rätt så ritas fortfarande mangan, så det finns fortfarande delar kvar att animera)

 

TV-serier är ju förresten en sån där sak som är lite svår att hålla sig laglig med... det tar ju ibland år innan de kommer till lilla sverige... då ofta först på betalkanaler man inte har.... (en av anledingarna till att min TV står oanvänd flera veckor i sträck...)

Länk till kommentar
Share on other sites

One Piece förresten... har hört mycket gott om den... följde bok-släppet fram till del 14 tror jag... Jag kanske måste böja min gräns om att inte se anime på fler än 100 avsnitt... jag menar... den kan väl inte bli så lång som naruto?:) (fasst om jag minns rätt så ritas fortfarande mangan, så det finns fortfarande delar kvar att animera)

 

Mangan är på chapter 455 (46 volymer) och animen är just på episode 308. Animen blir grymt bra vid Episode 80, och det går bara uppåt och blir bättre och bättre ju längre det går, och når sin höjdpunkt hittils vid episode 270. Uppbyggnaden är något som ingen vanlig tv-serie kan nå upp till och jag själv satt och grät som ett barn för en av karaktärerna.

Länk till kommentar
Share on other sites

Tittar inte så mycket på animé längre, men Cowboy Bebop är grymt bra.

Andra bra serier är Red Dwarf, var visserligen ganska ung när jag såg den, men har för mig att den var riktigt rolig.

Firefly var grymt bra, synd att den inte fick så många avsnitt, hade verkligen kunnat bli en klassiker.

 

Har dessvärre inte sett Heroes än, väntar tills den visas på en kanal som jag har. Förhoppningsvis blir den inte lika jobbig som Lost.

Länk till kommentar
Share on other sites

Scrubs: är så skön! favorit figurer, JD och Dr.Cox

family guy: så enkel och sjuk (rolig att slötitta)

V den sista striden: ahh åttiotalet;)

That 70's show: dock inte sista säsongerna

House: just börjat att kolla på det men verkar bra

Simpsons:gillar dom senaste säsongerna mer

hmm säkert glömt något, men det får jag leva med:D

Länk till kommentar
Share on other sites

Lost är självklart för mej den allra bästa serien! Men S01-02 av Dawsons Creek tycker jag inte heller är helt dumt. Men den serien blev ju som de flesta ganska så uttjatad och spårad synd nog. Band of Brothers är ju också en favorit :D

Länk till kommentar
Share on other sites

Påtal om bra serier jag ahr fått ett problem. Lost närmar sig sitt stora långa uppehåll och jag söker en serie att hoppa på under tiden någon som har ett förslag? Förutom Heroes, Prison Break :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Ursäkta att jag hoppar in så här.. men är det möjligtvis någon som vet eller har den där reklamen när en kossa trampar takten och massa personer rappar massa maträtter den är så jävla skön. hoppas att ni hjälper mej med att hitta den låten...

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 3 år senare...
  • 6 år senare...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.


×
×
  • Skapa nytt...