Gå till innehåll

Bästa tv serien nånsin!


Headman

Recommended Posts

The Twilight Zone.

Jag vet ingen serie som influerat så mycket film och tv som den. mer än hälften av alla simpsons halloween-avsnitt är ju rena nyinspelningar på gamla twilight zone-avsnitt, och den har skapat ett dussintal nyversioner och efterapningar under 50 års tid.

inte ens star trek klår det rekordet.

Länk till kommentar
Share on other sites

Veronica Mars är något av det mest underskattade på länge. Fattar inte att folk inte ser den. Den blir starkare och bättre för varje avsnitt.

 

Scrubs och Vänner, bra må-bra-serier.

 

Sex and the City, håller från början till slut.

 

My Name Is Earl, Jason Lee är helt underbar och Ethan Suplee ett geni av dumhet.

 

Kommer inte på fler just nu....but I'll be back to add.

Länk till kommentar
Share on other sites

Veronica Mars är något av det mest underskattade på länge. Fattar inte att folk inte ser den. Den blir starkare och bättre för varje avsnitt.

Jag tyckte om första säsongen då det var fortfarande nytt och fräscht. Sen orka jag bara igenom ett par avsnitt i 2:a säsongen.

Länk till kommentar
Share on other sites

många amerikanska som folk drar in... men men...

 

Action:

 

Knightrider och Airwolf, kopplat med A-Team växte jag upp med :D

 

24... trovärdigheten är väl long gone, men det är ändå skönt att se en serie som håller minst lika hög kvalitetsnivå på spänningen som ordentliga långfilmer... vad ska långfilmen förresten heta? "2" för 2 timmar eller? ;)

 

Humor:

 

Vänner... långkörare som inte dukade under sig själv

 

Joey, förbaskat kul spinoff.

 

spin city var också kul ett tag

 

Läderlappen, de yngre känner honom som en mörk och gothisk brottsbekämpare vid namn Batman, Men för mig finns det fortfarande plats för honom som Adam Wests version i BLÅ(!) tights och wacky plots :D

 

Rena nostalgitrippen var ju Skrotnisse, varmt rekommenderat för både stora och små barn.

 

Married with children - det är kasst, men det är ett vinnande koncept.

 

Powerrangers, hopkok av gamla superhjälteserier från japan i ny amerikansk utförande. Svenska ungar sparkar ihjäl varann och videovåldets debatt rasar nu över både Powerrangers och tonårs-muterade ninja-skjöldpaddor. Männen i tights försvinner från tv och Leos polare får byta namn till Hjälte-sköldpaddor. En era var förbi :(

 

OCH!

 

Japannörden i mig vill få fram:

 

Neon Genesis Evangeleon,

 

Paranoia Agent, dessa två är Lååångt ifrån standardtvanime. här är det manodepressivt och tungt som gäller. den senare rekommenderas för Lynch-fantaster;)

 

Silver Fang, Robotech (och dess orginalutförande), Rai Grottpojken, och alla andra filmer/serier som Wendros/ozonmedia och peter harrysson givit oss.

 

Bland de svenska serierna tycker jag att det är skam att inte PISTVAKT nämnts mer... CO-Segemyr gick ju bra den med.

 

kommer säkert på fler snart... ville ju bara nyansera lite :D

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.


×
×
  • Skapa nytt...