Sidan 2 av 5 FörstaFörsta 12345 SistaSista
Resultat 26 till 50 av 102

Ämne: Bästa tv serien nånsin!

Besatt medlem Johns avatar
    Reg.datum
    maj 2004

Standard

Dark Angel.... Och en massa av dem ni skrivit där uppe..
    John aka Johan Bergkvist

"They are coming to get you Barbra"
    Night of the living dead

Kapten _nemo_s avatar
    Reg.datum
    maj 2004

Standard

Twin Peaks.

Shogun.

Rome är bra också.

Besatt medlem jmalmstens avatar
    Reg.datum
    dec 2004

Standard

Citat Ursprungligen postat av Java ex Machina Visa inlägg
    peter harrysson? menar du inte tomas bolme?
    jag tänkte mer på att Harrysson dubbade röster i flertalet av wendros importeringar
    Hemsida >> http://www.jmalmsten.com/

--- Finnes jobb för filmmakarintresserad i Jämtland? Slå en signal, droppa ett mail. Jag gör det mesta som är lagligt...

Besatt medlem Headmans avatar
    Reg.datum
    jul 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av _nemo_ Visa inlägg

Shogun.

.
    Shogun är inge för mig.
    Tyler Durden

Kapten _nemo_s avatar
    Reg.datum
    maj 2004

Standard

Citat Ursprungligen postat av Headman Visa inlägg
    Shogun är inge för mig.
    Ok, jag skriver upp det nu.

Shoooguuun ääär inge fööör headman.

Berätta gärna varför den inte tilltalar dig istället för att bara skriva att den inte är något för dig.

Tycker hela serien flyter på bra hela tiden. Den är spännande med riktigt bra skådespeleri. Främst från mästaren Toshiro Mifune. Extremt bra helt enkelt.

Besatt medlem Java ex Machinas avatar
    Reg.datum
    nov 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av jmalmsten Visa inlägg
    jag tänkte mer på att Harrysson dubbade röster i flertalet av wendros importeringar
    gjorde han? vilka röster då?

Besatt medlem Swe__s avatar
    Reg.datum
    jun 2006

Standard

Scrubs
    Framförallt de två första säsongerna

Entourage

Kvarteret skatan
    Given an infinite universe and infinite time, all things will happen. That means that every event is inevitable, including those that are impossible

Besatt medlem Headmans avatar
    Reg.datum
    jul 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av _nemo_ Visa inlägg
    Ok, jag skriver upp det nu.

Shoooguuun ääär inge fööör headman.

Berätta gärna varför den inte tilltalar dig istället för att bara skriva att den inte är något för dig.

Tycker hela serien flyter på bra hela tiden. Den är spännande med riktigt bra skådespeleri. Främst från mästaren Toshiro Mifune. Extremt bra helt enkelt.
    Jag tycker inte speciellt mycket om shogun för att den känns som en trist handling och tempot är för segt för min smak. men vissa delar av den är faktiskt riktigt bra men jag tycker serien är lite för seg för min smak men det är inte bara tempot som inte passar, slutat gillar jag inte riktigt, fast man lär ju sig en del Japanska (wakarimaska). det är ju rätt kul. hörde att när serien var ny så var den väldigt populär. den känns mer som en gammal James Bond film med Sean Connery i Japansk samuraj milje som ibland är trovärdigt och underhållande. men det är nog fler som tycker om shogun än inte gillar den.
    Ursäktar att jag skrev ingen motivering men här har du den Nemo.
    Tyler Durden

Besatt medlem Speeros avatar
    Reg.datum
    feb 2005

Standard

Spin City är den bästa

annars gillar jag nästan allt.

OC
    OneTreeHill
    PrisonBreak
    Smallville
    Psych
    KyleXY
    Dexter
    Lost
    UglyBetty
    LasVegas
    Heroes
    DeadWood
    BandofBrothers

and the list goes on and on...

Kapten _nemo_s avatar
    Reg.datum
    maj 2004

Standard

Citat Ursprungligen postat av Headman Visa inlägg
    Ursäktar att jag skrev ingen motivering men här har du den Nemo.
    Härligt! Nu vet jag ju VARFÖR du inte gillar den. Mer intressant att läsa. =)

Besatt medlem Creators avatar
    Reg.datum
    apr 2006

Standard

Citat Ursprungligen postat av Speero Visa inlägg
    UglyBetty

När du skrev ''nästan allt'' var det verkligen det = en väldigt varierad samling...

Kan du motivera varför du tycker om den serien?
    /Martin
    ''I never forget a face, but in your case I'll be glad to make an exception'' -Groucho

Besatt medlem Speeros avatar
    Reg.datum
    feb 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av Creator Visa inlägg

När du skrev ''nästan allt'' var det verkligen det = en väldigt varierad samling...

Kan du motivera varför du tycker om den serien?
    haha.. den är helt okej.. hamnar väl längst ner på min "gillar" lista.

den är lätt att följa och väldigt simpelt gjord. underbar att kolla på när det är mörkt och när klockan är över 00:00. Inget mästerverk, men väldigt underhållande... duger det?

Besatt medlem
    Reg.datum
    okt 2006

Standard

Band Of Brothers !

Besatt medlem jmalmstens avatar
    Reg.datum
    dec 2004

Standard

Citat Ursprungligen postat av Java ex Machina Visa inlägg
    gjorde han? vilka röster då?
    http://www.dubbningshemsidan.com.ru/credits/macross/
    http://www.dubbningshemsidan.com.ru/credits/superbook/

Beatrice Järås
    Staffan Hallerstam
    Peter Harryson
    Gunnar Ernblad

var ju grundstallet hos wendros... hörs i Silver Fang, Macross (troligen filmen "do you remember love"), mfl... Peter och speciellt Gunnars röster sticker ut mest, Peters gälla och nästan hesa röst och Gunnars allvarliga berättarstämma ger total nostalgitripp när jag ser gammla serier...

just Harrysson har bland annat rösten åt Rödöga (akame) och flera av människorna i Silverfang...

Har ni gammla videokassetter från wendros, stoppa in dom i bandspelaren (om ni inte har sålt den) och lyssna... Han är svår att missa :P

Men just wendros är väl egentligen diskvalifiserad här redan från början... mig veterligen blev väl dom inte sända på tv?

åter till ämnet då...

Ahh, Shogun... den ska ju stå med tack vare att dom verkligen slog till stort och went all the way på en tv-serie... har bara sett del 1 själv... men jag diggar ju i övrigt allt med Toshiro Mifune...

Heroes har jag blivit lite förtjust i, jag har ju inte sett den svenska serien som tydligen skall vara snarlik, men jag gillar denna amerikanska. Och jag ger pluspoäng för att jag efter 11 avsnitt sluppit X-men-referenser. Det är hela tiden något oväntat på gång. världens bästa serie? njaaa... inte avslutad än, men den är ju den enda jag just nu tittar på

Twin Peaks... Jo jag diggar ju det bissarra i Lynch's skapelser, men slutet kändes inte riktigt färdigt, mer som en "äh släng in den här plot-twisten så kanske vi får göra en säsong till"... Inte perfekt... men ändå skyhögt över konkurrenterna i genrern.

X-Files föll pladask när Duchovny lämnade skutan, inte ens T1000 kunde rädda serien som jag tyckte var bäst när dom höll sig till de mer fristående twilightzone-episoderna jämfört med de lite väl krystade konspirationsteorierna... men så klev jag ju in där i mitten av fenomenet och hann aldrig bli riktigt insatt.
    Hemsida >> http://www.jmalmsten.com/

--- Finnes jobb för filmmakarintresserad i Jämtland? Slå en signal, droppa ett mail. Jag gör det mesta som är lagligt...

Besatt medlem
    Reg.datum
    okt 2005

Standard

Lost

Lost

Lost

& Lost

Lost är en serie som verkligen skiljer sig från allt annat man ser på TV. Dess karaktärer och handling, upplägg och känsla för spänning går inte mäta med något annat.

Besatt medlem Christian van Caines avatar
    Reg.datum
    jul 2004

Standard

Lexx, Star Trek, Twilight Zone, Ren & Stimpy, Futurama, The Pretender, Dead Like Me, Riget, Farscape, Aquateen Hungerforce, Drawn Together, Neon Genesis Evangelion, V, Bullshit & Married With Children för att nämna några stora favoriter.
    Omöjligt att välja bara en eller ens smala av den listan, & då har jag endå ite minnts alla såppas bra än :-)
    Senast redigerad av Christian van Caine den 2007-01-08 klockan 15:15.
    Pax Vobiscum! Christian

Besatt medlem
    Reg.datum
    maj 2006

Standard

Twin Peaks är det häftigaste jag sett på tv och en serie som inspirerat många senare tv-serier, som Lost och Carnevale t.ex.

Riket är en bra serie som säkert också blivit till i Twin Peaks' fotspår. Precis som i fallet Twin Peaks har den inte ett riktigt slut , utan slutar ganska abrupt. Här kan man njuta av Ernst-Hugo Järegård i sin kanske bästa roll.

En serie som jag inte sett någon nämna än är världens bästa snutserie Uppdrag mord! Varje rollfigur känns som levande, existerande människor. Jag saknar verkligen Pembleton, Munch och de andra....

Bästa serie som fortfarande är aktuell är Sopranos. Samma känsla som i uppdrag mord ungefär, fast här handlar det ju om bad guys. James Gandolfini är en storartad skådespelare och maffiaboss!

Sen är The Sheild väldigt bra också. Kan nån mer än jag förstå hur Michael Chichlis(?), som spelar råtuffe Vic Mackey, tidigare gestaltade den mjuke polisen Scali?! (Även den sevärd)

Sen får man ju inte glömma Seinfeld, som faktiskt är en av få kommedier som verkligen är kul och dessutom intilligent skriven (av Larry David som senare skulle Simma lugnt,Larry!, en liknande serie fast alla roliga skådisar utbytta mot sin egen tråkiga nuna).
    Senast redigerad av DanielSjöström den 2007-01-10 klockan 08:41. Anledning: glömde ju några
    "You and me mister, we can really out-ugly the sum-bitches!"

"It's a strange world"

Besatt medlem Misters avatar
    Reg.datum
    aug 2005

Standard

Ducktales :P klassisk disney serie från barndomens dagar
    Lost
    SouthPark

Reg.datum
    jul 2004

Standard

Om man ska vända på det istället, den äckligaste serie jag sett i hela mitt liv är ett ök på femman som heter Sjunde Himmler...eh, Himmlen.
    Ett ändlöst moralisernade, skithåls-krystade skådisar & ett skimmer av religiös fanatism i varenda replik.
    Med all respektlöshet, vad det är för jävel som hittar på nåt sånt kan man bara spekulera i, men må skägget växa innåt på vederbörande.
    Pax Vobiscum! Christian

Reg.datum
    jul 2004

Standard

Så, efter lite Lexx säsong 4 är så världen åter ett hyggligt ställe att leva på :-)
    Pax Vobiscum! Christian

Besatt medlem
    Reg.datum
    nov 2006

Standard

Twin Peaks, tveklöst.

Iallafall första säsongen.

Besatt medlem Max_Hs avatar
    Reg.datum
    jun 2006

Standard

Citat Ursprungligen postat av DanielSjöström Visa inlägg
    En serie som jag inte sett någon nämna än är världens bästa snutserie Uppdrag mord! Varje rollfigur känns som levande, existerande människor. Jag saknar verkligen Pembleton, Munch och de andra....
    JUST!!! Hur kunde man glömma denna storartade serie??? Otroligt bra!

Och med tanke på att man ändå är inne på "skakig handkamera tv-serier" (även om Uppdrag Mord var väldigt "planerat" på den punkten) så är också von Triers "Riket" jäkligt bra.

/Max

Besatt medlem Usarpe89s avatar
    Reg.datum
    apr 2005

Standard

Sopranos!^^

kanske inte senaste säsongen men säsong 3 var det bästa jag någonsin sett på från TV

Besatt medlem jernby films avatar
    Reg.datum
    aug 2006

Standard

Fantomen på Louvren, Band of Brothers, Tårtan, SouthPark och Skrotnisse naturligtvis
    En annan serie tror jag hette "Skånemord" med Ernst-Hugo Järegård, rätta mej om jag har fel?
    Senast redigerad av jernby film den 2007-01-09 klockan 21:56.

Kapten _nemo_s avatar
    Reg.datum
    maj 2004

Standard

Citat Ursprungligen postat av jernby film Visa inlägg
    Band of Brothers
    Har efter extremt lång tid öppnat min band of brothers-box idag och tänkte faktiskt börja titta på den ikväll =).