Gå till innehåll

Årets bästa film - Voodoo Film Awards 2006


Pace

Vilken är årets bästa film?  

62 medlemmar har röstat

  1. 1. Vilken är årets bästa film?

    • [thread=7148]"Knark är Kul"[/thread] (5 min) av _nemo_
      2
    • [thread=7976]"Dear Hunter"[/thread] (9 min) av maxv
      1
    • [thread=8631]"Den eviga skyddsängeln"[/thread] (1 min) av Kenjin
      4
    • [thread=8815]"Svart Städhjälp"[/thread] (14 min) av maxv
      2
    • [thread=9996]"Idag gör jag ingenting"[/thread] (4 min) av Tor nilsson
      3
    • [thread=10126]"Regissörerna"[/thread] (7 min) av _nemo_
      14
    • [thread=11160]"Ni kan kalla mig för Kröpper"[/thread] (8 min) av KF.ent
      19
    • [thread=11387]"Stopmotion på whiteboard"[/thread] (4 min) av ljudbilden
      15
    • [thread=11567]"Blossa Glögg Reklam"[/thread] (1 min) av Bärz
      2


Recommended Posts

Då får de dela på äran.

 

Eh, ja. Det var det jag menade. Jag vet inte alls vad jag fick "pris" ifrån. Med pris menade jag antagligen en sådan där grej under användarnamnet. Får man det på "Årets bästa film" också?

Länk till kommentar
Share on other sites

Det är tråkigt att behöva säga det, men carbes film diskvalificeras på grund av fusk. Det var inte tillåtet att nominera sin egen film, och att dessutom registrera flera nya användarnamn enbart för att rösta på sin egen film är ännu mer förkastligt (även uppmuntra andra till att göra det).

 

Tanken med den här tävlingen var inte på något vis en tävling i ordets bemärkelse. Det skulle vara en motivation, inspiration, sporre och en morot att visa upp sin film i ett medium där nytt snabbt blir gammalt. Vi får hoppas att detta är en enstaka företeelse för fusk av detta slag gör hela "galan" meningslös.

 

Jag vill tacka lilla_farbrorn och _nemo_ för sin skarpsynthet som hittade fusket.

Länk till kommentar
Share on other sites

Haha, det var det lägsta! Kanske borde man dela ut titeln "Årets fuskare"? Fast jag antar att carbe återkommer under ett nytt användarnamn, så jag får helt enkelt ignorera alla nybörjare i fortsättningen... Äh, egentligen är det ju bara sorgligt. Hur desperat måste man vara när man försöker fuska i en tävling där äran är det enda priset? Stackars carbe - det kan inte vara lätt att vara han.

 

/Jakob

Länk till kommentar
Share on other sites

Eh...

 

1. Jag hade faktiskt ingen aning att min film blivit nominerad, det är sant. Jag tycker att ni borde kontaktat mig och frågat ut mig först, men jag bryr mig inte. Dessutom är det väl klart att någon i min familj kanske ville vara snälla och nominera min film utan att jag visste det, jag vet inte. Men jag vill inte vara kvar här längre, ta bort mitt konto...

 

2. Hej då och ha det trevligt (alla som varit snälla)...

Länk till kommentar
Share on other sites

Det är tråkigt att behöva säga det, men carbes film diskvalificeras på grund av fusk. Det var inte tillåtet att nominera sin egen film, och att dessutom registrera flera nya användarnamn enbart för att rösta på sin egen film är ännu mer förkastligt (även uppmuntra andra till att göra det).

 

Tanken med den här tävlingen var inte på något vis en tävling i ordets bemärkelse. Det skulle vara en motivation, inspiration, sporre och en morot att visa upp sin film i ett medium där nytt snabbt blir gammalt. Vi får hoppas att detta är en enstaka företeelse för fusk av detta slag gör hela "galan" meningslös.

 

Jag vill tacka lilla_farbrorn och _nemo_ för sin skarpsynthet som hittade fusket.

 

Jag skulle vilja se dina "bevis" och sedan försöka försvara mig från dem till att börja med. Om ni sedan upptäcker att ni inte längre har några bevis, så är alla här skyldiga mig en ursäkt...

Länk till kommentar
Share on other sites

Ojsan, spänningen trappas upp...

 

Det som är lurigt är ifall ni går på IP-adresser(?) för till exempel så går jag på en skola där alla har datorer och vi har alla samma IP, drygt 400 pers. Men om Carbe nominerat sin film själv så är det bara dumt gjort.

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag får väl försöka komma med ett bra svar nu då. Så får någon annan fylla i sen om det fattas information.

 

Han som nominerade din film har samma IP-adress som dig.

 

De som röstat på din film är de flesta nyregistrerade på forumet. Många har även angett dig som referens. Alltså kan man ju misstänka att DU har bett de att registrera sig enbart för att rösta på din film......

 

Misstanken förvandlas till fakta när man läser detta på din hemsida.

 

[citat=davidfilm.se]Men om ni vill att Kampen om skivan skall vinna så bli medlem på Voodoo Film och rösta på filmen här. Det vore väldigt kul om vi vann det. Ni kan rösta fram till 1 februari 2007. Wie! [/citat]

 

Meningen med tävlingen är ju att den som förtjänat utmärkelsen ska få den.

 

Vi andra som är nominerade skulle utan problem kunna be massa kompisar att registrera sig och rösta på våran film, men vart finns nöjet i att vinna på det sättet? Därför blev din film tyvärr diskad.

Länk till kommentar
Share on other sites

Gäst
Detta ämne är nu stängt för inlägg.
×
×
  • Skapa nytt...