Gå till innehåll

Tv-out problem


viktim

Recommended Posts

Hej, nu när jag kopplat datorn med tv:n, men färgerna blir helt fula på tv:n.. det blir typ som flimrigt, vet inte hur jag ska förklara..mitt grafikkort är ett ATI radeon x550 och jag har laddat ner de senaste drivrutinerna.

 

på våran andra dator med Geforce grafikkort så blir färgerna bra och tydliga, men på min dator med ATI kort så blir färgerna typ mörka och på vissa ställen o så blir färgerna typ flimriga.....

 

och kan jag använda tv:n som preview fönster i vegas? och isåfall hur?

Länk till kommentar
Share on other sites

Hej!

Varför du får dålig bild på tv'n kan väl bero på en massa saker från dålig kabel till felaktiga finjusteringar. Dock tycker jag att du ska ge upp den här typen av ihopkoppling om du enbart ska använda till att redigera. Jag har själv prövat så här, men det blir mest bökigt och felaktiga färger på tv'n till slut. så som dom flesta gör, både vegas och premiere, är att man kopplar via din dv-kamera. Alltså, dator via firewire till kameran, av-ut på kameran till tv'n. Vegas stödjer detta sätt och hittar att du har en extern tv att se i realtid allting du gör i programet. Hoppas det löser sig för dig

Länk till kommentar
Share on other sites

kabeln är det nog inte fel på, eller den är trasig vid ett ställe men när jag hade en 1m kabel mellan tv:n och datorn så fick jag samma fula bild.. men kan du förklara hur man gör det där via kameran? vad måste man göra för inställningar i vegas osv?

Länk till kommentar
Share on other sites

snälla, någon som vet? har testat att koppla in kameran med datorn via firewire och från kameran till tv:n... och så har jag gått in i vegas på "preview device" och valt OHCI kompliant IEEE 1394/DV och under "detail" så står det "Hot pluggable device

Device connected" men jag får inte fram något i tv:n?. vad ska jag har för inställning i kameran? ska det vara på VCR?

 

fattar nada:S plz help

Länk till kommentar
Share on other sites

Har du DV-in på kameran?

 

jaa det har jag, det är en Panasonic nv-gs50..

 

men asså, ska det räcka med att allt är ikopplat och att kameran är på eller?

 

har lyckats att få fram preview fönstret på tv:n via tv-out nu, men färgerna blir typ mörka

 

någon därute som snabbt kan förklara hur man får det att fungera via kameran?(det är dv-in/out, av-in/out, s-video in/out på den)

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...