Gå till innehåll

Hur ligger det till mellan Heroes och De drabbade?


jonkanon

Recommended Posts

Efter att ha konsumerat några avsnitt av Heroes som på många sätt är en mycket trevlig serie så har den redan nu lite för många gemensamma nämnare med den svenska serien "De Drabbade"

 

Min fråga är helt sonika...

 

Är Heroes resultatet av det bolag som köpte rättigheterna till De drabbade.

 

Heroes har givetvis en betydligt dyrare produktionsapparat bakom sig och det syns fetfett.

 

Sen kan man fortsätta att jämföra De drabbade med japanska serier och amerikanska osv...

 

Men just den här sammansättningen har Heroes och De drabbade mycket gemensamt.

 

/jon

Länk till kommentar
Share on other sites

Har du lust att lista de likheter du ser mellan De drabbade och Heroes? Jag tyckte själv att De drabbade var en förbaskad smörja och gav upp efter ett fåtal avsnitt. Att det handlar om folk som visar sig ha superkrafter är naturligtvis en gemensam egenskap; likaså superkraften att få folk att göra vad man säger åt dem, men vad mer? Heroes har jag sett, men inte mycket av De drabbade.

 

/Jakob

Länk till kommentar
Share on other sites

jag har sett Disco Kung Fu, lite av De drabbade, och Storm och kan med säkerhet konstatera att jag är allergisk mot Måns Mårlind och allt han gör.

Att han gör den typen av genre-grejer i sverige förtjänar respekt, det är synd bara att han är så dålig på det.

 

"Disco kung fu" är en helt strålande film. På pappret. Slutresultatet blev tyvärr sådär.

Länk till kommentar
Share on other sites

 

 

Jag har endast sett till avsnitt fyra så spoila inte mer än så för mig :)

 

De likheter jag menar är först och främst det uppenbara att ett gäng människor börjar få förmågor och de befinner sig på olika platser. Alla söker de efter sitt öde gällande sin nya personlighet som både räddar och förbannar.

 

Indiern är intelektuell istället för journalist men de fyller samma funktion. Och jag börjar ana att respektive sida har verktyg för att förgöra den andra sidans "soldater" för en kommande uppgörelse då förmågornas öde uppfylls. (gissar)

 

Cues karaktär i de drabbade verkar dock ha bytts ut mot en optimist.

 

 

 

Jag fiskar mest efter info, men jag återkommer med vidare reflektioner och kanske kostar jag på mig att se om De drabbade också?

 

Annars får jag väl försöka fråga hans :)

 

/jon

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 4 år senare...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...