Gå till innehåll

Utomordentligt bra skött medlemmar!


Pace

Recommended Posts

Jag vill bara tacka alla medlemmar på forumet för att ni sköter er ypperligt! :D

 

Sedan vi infört [thread=10083]förseelser från den 1 oktober[/thread] har vi regelbundet givit tillsägelser och varningar till personer som brutit mot forumets regler. Reaktionerna har varit många, men de flesta positiva.

 

Kom ihåg: Vi har regler på forumet för ert bästa. Jag hoppas att ni håller med mig om att det här ska vara en trivsam plats att spendera sin fritid på och konstruktivt kunna få hjälp med sina filmproblem med mera. I gengäld vill vi att ni respekterar att vi har ansvaret för att se till att reglerna efterlevs.

 

Dessutom: vi gör också fel, glöm aldrig det. Har du blivit orättvist behandlad så säg till oss. Vi vill alltid föra en dialog framför att börja kasta pajer på varandra eller förstöra på annat sätt.

 

Hur som helst, tack för att ni finns - det är ju trots allt du som medlem som faktiskt har byggt upp forumet till vad det är i dag. Sveriges största forum för filmare! Jag hoppas vi kan fortsätta i samma anda och att ni vill ha ett fortsatt trivsamt forum. :)

 

(Dessutom är det min födelsedag i dag, i hela tre minuter till.)

Länk till kommentar
Share on other sites

Håller med om att forumet verkar fungera bra nu, tycker dock att det fortfarande är lite mycket nya trådar som öppnas för varje fråga, och att man istället kan försöka skriva en följdfråga i en tidigare tråd om det är nått som är oklart. Det har ju i och för sig inget med den nya regeln att göra så :OO

 

Grattis på födelsedagen förresten! :bire ...som tog slut för en timme sen

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag tycker att det är kul att administratören på forumet tackar alla medlemmar! Det känns roligare att vara medlem då.

Jag vill passa på att tacka administratören, forumledaren och alla moderater för en god insats här i forumet också! Jag tycker att forumet fungerar väldigt bra och hoppas att det fortsätter så!

 

Med vänliga hälsningar

carbe

Länk till kommentar
Share on other sites

Hade ingen aning om att det nyss infördes... Förmodligen därför jag blivit behandlad lite för strängt :)

 

Men jag tycker efter omständigheterna att det är bra regler och att det funkar väldigt bra. Man vet att det är ett rent och snyggt forum som sköts om. Cred till sidan helt klart!

Länk till kommentar
Share on other sites

Hade ingen aning om att det nyss infördes... Förmodligen därför jag blivit behandlad lite för strängt :)

 

Men jag tycker efter omständigheterna att det är bra regler och att det funkar väldigt bra. Man vet att det är ett rent och snyggt forum som sköts om. Cred till sidan helt klart!

 

Vi ser till att nya medlemmar snabbt får tillsägelser av den enkla anledningen att många struntar i att läsa reglerna vid registrering. Med en tillsägelse vill vi påminna nykomlingar att vi faktiskt är petiga med reglerna, och att vi anser att reglerna gör forumet till en bättre plats än om de saknades.

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag som lägger ner en del tid på att "städa" forumet vill också tacka en del av er. En del surfejs får man ju och kan kännas lite otacksamt när man vill hjälpa till, men så är det alltid. Däremot har många bemött moderering på ett mycket bra sätt och till och med pm:at mig personligen och bett om ursäkt. Det är lite överkurs kanske, men ändå trevligt.

 

Tillsägelserna är ju, som Pace sa, ett system för att veta vad ni kan göra bättre så forumet blir trivsammare.

Länk till kommentar
Share on other sites

En del surfejs får man ju och kan kännas lite otacksamt när man vill hjälpa till, men så är det alltid.

 

 

Hehe... jag e nog en av dom... men det kändes bara som ni skulle kicka sönder en för vad man än skrev. Men jag tycker nu i efterhand att ni gjorde rätt :) Kicka på en i början så man fattar att de e allvar... och sen lägga ner yxan haha...

 

Som sagt... de e ett bra forum och ett bra upplägg

Länk till kommentar
Share on other sites

Håller med om att forumet verkar fungera bra nu, tycker dock att det fortfarande är lite mycket nya trådar som öppnas för varje fråga, och att man istället kan försöka skriva en följdfråga i en tidigare tråd om det är nått som är oklart. Det har ju i och för sig inget med den nya regeln att göra så :OO

 

visst dikuteras olika saker om och om igen. detta är väll ett resultat av att det kommer nya medlemmar hela tiden.

 

personligen tycker jag att det kan vara relevant att öppna en ny tråd innom ett ämne som delvis diskuterats förut. av egen erfarenhet, tycker jag att det är lite jobbigt och o inspirerande att skirva ett nytt inlägg på en tråd som har 100 svar. det är ju sällan så att man hinner/orkar läsa igenom alla svar och därmed riskerar att upprepa tidigare delar av diskutionen.

 

så vidare det inte är ett JÄTTE problem för moderator och administratörer tycker jag att det är bra att folk startar nya trådar på ämnen som tidigare delvis varit uppe för diskution. tycker det är ganska svårt att sätta sig in i en tråd som publiserades 53dje septober 2000, och har 242 svar.

Länk till kommentar
Share on other sites

Hehe... sant. Risken är väl att om man väl fixar så att man kan göra det att det blir 1000 trådar om samma sak... och då tar det nog iallafall längre tid plus att alla blir sura när det hela tiden kommer trådar som dom såg för 3 dar sedan.

Men jag kan hålla med dig till viss del. Man skulle göra en liten regel där.

Att om tråden är mer än ett halvår så får man fråga igen :)

Jag vet inte... men kanske?

Länk till kommentar
Share on other sites

Kul att så många tycker att det funkar. Jag själv har väl känt att det nästan känts som en häxjakt när alla delat ut så mycket varningar hit och dit. Men nu känns det ju som det ger resultat. Skönt att de flesta man varnar är förstående och även brukar skicka en personlig ursäkt.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...