Gå till innehåll

Vilka redigeringsprogram använder proffsen?


jepser

Recommended Posts

mm. jag tror avid eller FPC är proffs produkter men tycker att vegas o premier är bra för eget bruk. Derras priser är också mycket rilmigare

 

Rimligaste priserna tycker jag har FCS (Final Cut Studio) just nu. Enbart Premiere Pro cs4 kostar nära 10.000 sek, samtidigt som hela Final Cut paketet kostar 12.000 sek.

 

Dock, är man student har Adobe mycket bättre priser än Final Cut. Avid har också bra priser för studenter.

 

Och, ville bara lägga till att Cohen Brothers (No contry for old man) använder Final Cut Studio :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Final Cut är det som gäller!

 

Använde premiere pro förrut men övergav det då det var alldeles för buggigt, buggade även på en mac ( då är det illa ;)). Har blivit övertygad mac användare nu och sätter mig inte vid en pc igen, om jag inte måste förstås ;).

Länk till kommentar
Share on other sites

Tycker avid är solklar vinnare då det gäller själva klippandet. är skönt o enkelt o genomtänkt. Men ska man börja trixxa med effekter eller dyligt är det helt fyrkantigt och sämst.

 

Anledningen att Avid äger marknaden är väl för dom var störst först och sen så funkar det så bra i nätverk osv. Avid är bra på så mycket annat än just själva klippningen så nog mest därför det används. FCP har dock börja slå sig in på proffsmarknaden som sagt.

 

Jag jobbar på SVT och det har varit snack om FCP men inte blivit nåt av det än så länge. Avid-licenser e svindyra.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...