Gå till innehåll

Harry potter effekter


viken_bo

Recommended Posts

?? asså skillnaden mellan gratis och registrerad version är ju att gratisversionen är vattenmärkt ( det blir ett rött kors över hela bilden )

 

så visst går det att göra men det blir ju inte snyggt..

 

Juste så var det ja... men det går ju att ta bort lätt med lite keying.

Länk till kommentar
Share on other sites

Varför köpa program om man inte kan dom sedan innan? Jag hade aldrig gjort det.

 

Till ditt problem så hade jag gärna hjälpt dig. Men tyvärr så har jag aldrig använt 3D Stroke och Particular, dock brukar hans plugins vara väldigt lättanvända, så så svårt kan det la knappast vara?

 

Jag kan dock prova att dra ner demo-versionerna och se om jag kan få ihop något.

Länk till kommentar
Share on other sites

Varför köpa program om man inte kan dom sedan innan? Jag hade aldrig gjort det.

 

Till ditt problem så hade jag gärna hjälpt dig. Men tyvärr så har jag aldrig använt 3D Stroke och Particular, dock brukar hans plugins vara väldigt lättanvända, så så svårt kan det la knappast vara?

 

Jag kan dock prova att dra ner demo-versionerna och se om jag kan få ihop något.

 

ok. för mig har det inte gått så jätte bra än =( men jag jobbar på det.

 

/David

Länk till kommentar
Share on other sites

hellu

Jo, jag är väl lite av Harry Potter nörd och skulle vilja kunna göra effekterna som är i filmerna.

Så man kan väl börja med magistrålarna(?) hur skulle ni göra dem i AE? några speciella plugins?

 

/David

Horisontell åska/blixt gör du lätt i AE. AE>effect>render>lightning ;)

Det du behöver är att filma 2 personer, sen lägger du in effekten på klippet. Alla tycks vara inne på ett helt annat program

men det var väl After effects du frågade på?

/nils

Comp 3 001.jpg

Comp 3 002.jpg

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...