Gå till innehåll

Bästa export inställingar i After Effects


ofstudios

Recommended Posts

Hejsan!

 

När jag ska expotera en färdig film i After Effects så bli kvaliten mycket sämre än originalet, så hur ska jag få bästa möjliga kvalité? Är det fel på Compositionen? Om jag expoterar i AVI på "bästa" kvalité 25p prog. så står det "bildhastiget 352" medans på org. så står det "bildhastighet 1536" när man kollar info i mappen där filerna ligger i.

Länk till kommentar
Share on other sites

- Vilken version av AE?

- Composition Settings?

- Hur och vad gör du när du exporterar?

- Vad siktar du på vid export, DV-avi, okomprimerad avi?

 

6.5

"Preset: PAL D1/DV, 720*576 (1.07)"

25fps

Full Resolution

 

File->Export->AVI->"Ställ In" Komprimerings Typ DV PAL 25fps Bästa Komprimerings kvalité" Progressiv.

 

Filmen skall impoteras senare till Premier så jag siktar bästa möjliga kavlité till det.

Länk till kommentar
Share on other sites

O.k, då hade jag markerat den Composition som skall exporteras och gått till Composition > Add to Render Queue och sedan ändrat Render Settings till DV Settings och efter det ändrat Output Module till Microsoft DV PAL 48 kHz. Namnge filen och ev ändra vart den hamnar när den är klar under Output To och klicka sedan på Render.

 

Jag använder alltid Render Queue då den ger bättre inställningsmöjligheter för det man exporterar samt att man kan lägga upp tex 20 Compositions och rendera ut alla 20 på en gång. :)

Länk till kommentar
Share on other sites

medans på org. så står det "bildhastighet 1536" när man kollar info i mappen där filerna ligger i.

Du tycks ha förstått nu att det står "bithastighet", men notera att det inte handlar om bilden utan om ljudet. Ingen bra bildkvalitetsmätare med andra ord.

 

/Jakob

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...