Gå till innehåll

Lite problem med hackigt resultat


Zapper

Recommended Posts

Ofta när jag använder AE och renderar ut resultatet så hackar det på min dator lite grann. Det hackar midre på vissa uppspelningsprogram så jag antar att det har med att min dator är för dålig helt enkelt.

Men det blir så här även när man bränner ut sitt resultat i dvd;n och det är fruktansvärt irriterande.

Vet någon varför det blir så här och hur man gör för att motverka det?

Vill tillägga att min dator ändå har 1 Gb ram så helt värdelös är den inte och den bör klara AE.

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag antar att du vill ha ut det som DV? Eller går du direkt till DVD? Två möjliga fel (är min teori): Antingen renderar du ut materialet med fel field order eller så renderar du ut materialet med en codec som din dator inte pallar att spela upp. Troligen det förstnämnda.

 

Kolla i output module i renderingskön om du kör ut det som lower field first (vilket är det vanliga för vanlig DV). Kolla också så att ev källmaterial för video är rätt inställt i AE (hö-klicka på ett klipp i proj fönstret och välj "interpret footage" - ska också stå som "lower field first" om det är DV material.) Det finns också färdiga presets för DV i renderingskön (precis till hö om "render settings" resp. "output module" finns en liten pil med en drop down meny med olika presets).

 

/Max

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...