Gå till innehåll

Någon sorts löshud som man t.ex kan sticka sprutor i?


Bazzil

Recommended Posts

Och att få in luft i blodet är = livsfarligt!! Du dör.

Det krävs minst ett par kubikcentimeter för att det skall vara någon fara, så om sprutan är vätskefylld så är det ingen risk alls (för just luftemboli alltså, men det finns mycket annat som man inte bör injicera).

 

/Jakob - ställföreträdande doktor och slaktare av vandringssägner

Länk till kommentar
Share on other sites

Latex-idén tycker jag låter fel hursomhelst. Kanske funkar i närbild om man har en stor klump latex men den lär inte se bra ut. Att lägga ett tunt lager latex ger nog inte heller önskad effekt om man bara kan sticka in sprutan 2-3mm. En fake-spruta kommer se bättre ut på alla sätt...om jag skulle sticka nån med riktig spruta på en bit latex på deras arm så skulle det nog se jävligt konstigt och försiktigt/nervöst ut i bild.

Länk till kommentar
Share on other sites

Det krävs minst ett par kubikcentimeter för att det skall vara någon fara, så om sprutan är vätskefylld så är det ingen risk alls (för just luftemboli alltså, men det finns mycket annat som man inte bör injicera).

 

/Jakob - ställföreträdande doktor och slaktare av vandringssägner

 

 

One more time - Why take a chance? ;)

Om det finns sätt som är helt ofarliga....plus är enkla att utföra, och ser helt OK ut!

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...

jag tycker inte heller latex iden e smart för på en sida står det så här

 

Förvulkaniserad latex ofärgad - 100 ml

 

Sörj för god ventilation, undvik inandning, innehåller ammoniak (0,6%).

Irriterar ögonen, andningsorganen och huden.

Använd lämpliga skyddskläder, skyddshandskar samt skyddsglasögon eller ansiktsskydd.

Förvaras oåtkomligt för barn.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 3 veckor senare...
jag tycker inte heller latex iden e smart för på en sida står det så här

 

Förvulkaniserad latex ofärgad - 100 ml

 

Sörj för god ventilation, undvik inandning, innehåller ammoniak (0,6%).

Irriterar ögonen, andningsorganen och huden.

Använd lämpliga skyddskläder, skyddshandskar samt skyddsglasögon eller ansiktsskydd.

Förvaras oåtkomligt för barn.

 

Det där gäller endast när Latexen ej har torkat, Alltså när den fortfarande är flytande.

När det är torkat så är det ingen fara.

 

Personligen så skulle jag skulptera en bit av din arm i lera gör realistic textur. göra en snabb gips form av den. Sedan använda GELATIN istället för Latex, Då gelatin har en mer verkligare konsistens än latex när det har torkat/kallnat

 

Du kan då endast filma fejkade arm biten i gelatin, närbild. Och använda en riktig spruta. Du kan även gjuta så gelatin biten blir ihålig. så det går lättare att spruta in vätskan efter du stuckit igenom "skinnet"

Länk till kommentar
Share on other sites

gör hela armen, sprutan och bakgrunden i datorn istället så slipper du ens filma :/

 

som jag så ofta rekommenderar så tycker jag man ska tänka hur man gör det lättast för sig och det ser bäst ut.

 

tex:

 

1. fakespruta som "sticks" in i en arm

2. ansikte på den som sprutar in

3. sprutan dras ut

 

att visa att vätska åker in är bara onödigt krånligt eftersom alla förstår/ser bilden framför sig. Har man råd och kunnande om material som behövs så är de ju alltid snyggt o kunna visa allt.

 

Men att vätskan ska synas då den sprutas in i en helbild eller en halvbild är bara onödigt...snyggt dock om man har en extrem närbild på en bit av sprutan där vätska åker ut och lite blod kommer in i sprutan. Fast det går ju att göra i detta fall om man inte ser hela sprutan.

 

Eller kör på insert o sno från en annan film :)

 

 

Dålig jämförelse har man ingen erfarenhet inom animering så behöver man häller inte kommentera...

Länk till kommentar
Share on other sites

Latex kanske man skulle prova, men det är väl genomskinnligt, eller?

 

Nej, när det stelnar får det en gulbrun ton, som kan skifta över i rött och orange beroende på om man påverkar stelnandet med t ex hårtork, citronsyra och annat.

 

Inte direkt hudfärgat, men långt ifrån genomskinligt.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 4 veckor senare...

Kjøp et stykke svineribbe (det er billig i Sverige), fjern ytterhuden (svoren) i ca en halv centimeters tykkelse og legg dette rundt underarmen. Skjul nederste "skjøten" med en litt bred klokkerem og den øverste overgangen forsvinner under ermet på trøyen. At det blir en lang revne på baksiden gjør ingenting ettersom du filmer fremsiden.

 

Smink gjerne med litt alminnelig pudder du stjeler av kjæresten, legg til en tatovering med kulepenn og stikk noen huller du gnir inn med litt fargestoff for å få de rette "narkohullnyansene" - voila - en perfekt narkoarm du kan stikke hva som helst i.

 

Plasserer du så skuespilleren i litt dunkel belysning er det overhodet ingen som ser forskjell.

 

Mvh Dan

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 1 år senare...
  • 3 veckor senare...
Är det någon som har adressen till någon rekvisitabutik som säljer fake-sprutor?

Skulle vara tacksam om butiken låg i Dalarna/Gästrikland/Hälsingland/Medelpad/Jämtland men jag kan åka till Stockholm och köpa den också!

 

Jag skulle också behöva en fake-spruta.

Har kollat buttericks, men de har bara en ca 30 cm lång ful spruta :P

Så ifall någon vet var man kan få tag på en fake-spruta i Stockholm, så vill jag gärna veta det.

Tack!

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 1 månad senare...
  • 2 månader senare...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...