Gå till innehåll

Någon sorts löshud som man t.ex kan sticka sprutor i?


Bazzil

Recommended Posts

Hej! Snart är det dax för inspelning och jag skulle behöva lite hjälp med en grej.

Skulle vilja veta hur man kan göra/köpa typ "löshud" som man t.ex kan sticka sprutor i så att det ser ut som att man gör det på rikigt.

Hoppas ni kan ge mig några bra förslag:p

 

//Seb//

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag tror att det finns en spruta som tar upp innehållet i "väggen" på sprutan. Ungefär som butterix glaset som det ser ut som det är mjölk i...men man kan inte spilla ut det! (Hoppas du förstår vilket jag menar) :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Hur fort behöver du en?

Jag tror att jag har några någonstans!!! Dem ser helt klart verkliga ut.

 

Vätskan som man sprutar in är röd, så man kan även vända på processen och dra ut den röda vätskan....som att dra ut blod!

 

jag tror att jag ska ha 3 st liggande.

Länk till kommentar
Share on other sites

Hur fort behöver du en?

Jag tror att jag har några någonstans!!! Dem ser helt klart verkliga ut.

 

Vätskan som man sprutar in är röd, så man kan även vända på processen och dra ut den röda vätskan....som att dra ut blod!

 

jag tror att jag ska ha 3 st liggande.

 

 

 

Ska inte spela in förrän efter jul men vart kan man köpa dem nånstans?

Tack på förhand!

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag vet inte var jag fick tag på dem? Men jag vet att jag har 3 st liggande i en låda...helt nya oanvända!

Jag säljer gärna dem, om någon är intresserad.

Lilla_farbrorn har redan "paxat" en ;)

 

Vad kostar dem? Visa en bild på en!

Ha det bra!

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag kommer att lägga upp en bild inom några dagar, hoppas det är OK?!

Dom ligger längst in i garderoben...måste ta mig tid att gräva fram dem, jag lovar att ta fram dem senare i veckan.

 

Mvh

Tobias

 

Perfekt! Men kan du inte försöka att ta reda på vart du köpt sprutorna någonstans?

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...
hmm bra idé med att nålen åker in istället, för vätskan kan man animera i 3d istället.

 

gör hela armen, sprutan och bakgrunden i datorn istället så slipper du ens filma :/

 

som jag så ofta rekommenderar så tycker jag man ska tänka hur man gör det lättast för sig och det ser bäst ut.

 

tex:

 

1. fakespruta som "sticks" in i en arm

2. ansikte på den som sprutar in

3. sprutan dras ut

 

att visa att vätska åker in är bara onödigt krånligt eftersom alla förstår/ser bilden framför sig. Har man råd och kunnande om material som behövs så är de ju alltid snyggt o kunna visa allt.

 

Men att vätskan ska synas då den sprutas in i en helbild eller en halvbild är bara onödigt...snyggt dock om man har en extrem närbild på en bit av sprutan där vätska åker ut och lite blod kommer in i sprutan. Fast det går ju att göra i detta fall om man inte ser hela sprutan.

 

Eller kör på insert o sno från en annan film :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag skulle lösa problemet på ett annat sätt. Använd en riktig spruta men smeta på lite vaselin med latex på armen och sminka lite, det kan se jävligt bra ut om man lyckas. Man trycker då in nålen under "latexen" och sprutar in innehållet.

 

Vaselin kan man köpa på apoteket och latex på http://www.mapont.se

 

Jag skulle vara försiktig med att använda riktiga sprutor, skulle man "råka" sticka sig på riktigt och få in luft så är det inte bra!

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...