Gå till innehåll

Eftertext I P.pro


DanneMan

Recommended Posts

Nu är filmen typ klar har bara eftertexten kvar!

hade tänkt att skriva den i PPro title men har stött på problem.

Lyckas inte få texten att utgå ifrån mitten när jag skriver. nån som vet om det går.

Anledningen att jag inte skriver den i after effects är för jag har lite minne kvar å after effects måste man ju make a movie för att iimportera om jag inte missat nått...???

 

sen tänkte jag köra lite film klipp vid sidan om med så det känns smidigare i ppro title!

Länk till kommentar
Share on other sites

Vad jag vet så går det inte att få texten att utgå från mitten, och stanna där, när du skriver den. Du får ju iofs ett annat beteende på texten om du centrerar eller justerar den åt höger innan du börjar skriva, men texten utgår fortfarande inte från mitten. Att flytta texten till mitten när du är klar är inga problem dock.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 1 år senare...

Sitter å och lägger in text i min nya fillm nu...

 

vet att jag haft uppe frågan förut hur man ska få texten att se mindre prixlig ut .. den blir liksom inte sådär kniv skarp i kanterna. utan lite naggad vad har ni för tips?

 

jag använder ppro title designer!

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 3 veckor senare...

jo jag har dragit ner följt några av tipsen på dennna sida men det spelar ju liksom ingen roll,

jag använder vad jag anser vara en ganska vanlig font har testat med flera andra men man ser ju liksom hur texten ser hackig ut. är det så enkel att ppro title är helt kass.. ska man använda ett annnat program?

Länk till kommentar
Share on other sites

Hoppas det är ok att även jag smyger in en fråga i denna tråd. I Premiere pro 1.5 valde jag font och storlek första gången jag ville visa text och inställningarna följde med genom hela projektet till jag själv ändrade. I Premiere CS3 verkar det vara någon form av slumpgenerator som bestämmer text och storlek. En smula jobbigt att behöva ändra varje gång. Särskilt då man gör ett bildspel med beskrivande texter så man slipper sitta som en speaker och beskriva varje bild. Dock händer det att jag lägger in rörlig bild och speakerröst men det är inte alltid jag hinner.

Länk till kommentar
Share on other sites

Bugg. Är osäker men tror och hoppas att det fixas i nästa hotfix. (Håller med om att det är EXTREMT irriterande - gjorde en film ca 300 titles för ett par månader sen - lite jobbigt faktiskt.)

 

/Max

 

Hoppas det är ok att även jag smyger in en fråga i denna tråd. I Premiere pro 1.5 valde jag font och storlek första gången jag ville visa text och inställningarna följde med genom hela projektet till jag själv ändrade. I Premiere CS3 verkar det vara någon form av slumpgenerator som bestämmer text och storlek. En smula jobbigt att behöva ändra varje gång. Särskilt då man gör ett bildspel med beskrivande texter så man slipper sitta som en speaker och beskriva varje bild. Dock händer det att jag lägger in rörlig bild och speakerröst men det är inte alltid jag hinner.
Länk till kommentar
Share on other sites

Det mesta du gör i grafikväg är vektorgrafik så det ska se bra ut. Om du bara kör en vanlig Arial i ca 20" bredd - ser den illa ut?

 

Vilken version av PPro och vilken processortyp har du (Amd eller Intel)?

 

/Max

 

jo jag har dragit ner följt några av tipsen på dennna sida men det spelar ju liksom ingen roll,

jag använder vad jag anser vara en ganska vanlig font har testat med flera andra men man ser ju liksom hur texten ser hackig ut. är det så enkel att ppro title är helt kass.. ska man använda ett annnat program?

Länk till kommentar
Share on other sites

Bugg. Är osäker men tror och hoppas att det fixas i nästa hotfix. (Håller med om att det är EXTREMT irriterande - gjorde en film ca 300 titles för ett par månader sen - lite jobbigt faktiskt.)

 

/Max

 

Tack för svaret. Höll på att bli vansinnig då jag trodde jag missat någon inställning men nu vet jag.

 

Du är en ängel!

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 5 veckor senare...
Det mesta du gör i grafikväg är vektorgrafik så det ska se bra ut. Om du bara kör en vanlig Arial i ca 20" bredd - ser den illa ut?

 

Vilken version av PPro och vilken processortyp har du (Amd eller Intel)?

 

/Max

 

oups missa detta inlägg 7.0 och amd..

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...

ok gav mig på att exportera intro projektet till AE. då blir den gamla texten som jag gjorde i Pro title 50% svart och texten synns inte alls.

eftersom jag redan har gjort texten där den skall vara med opacitet inställningar och blur effekter och allt det innebär, så vill jag ju försöka efterlikna var när och hur så mycket som möjligt..

Gör jag fel eller blir det så här????????????????????????????

fan vad trött man blir....

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...