Gå till innehåll

Vi söker fler moderatorer!


Pace

Recommended Posts

Hur mycket utrymme en medlem upptar går inte att beräkna eftersom det beror på hur aktiv man är, vad man skriver och vilka filer man laddar upp. Ett nyregistrerat konto tar dock inte upp många kilobyte. Hemsidan totalt upptar ungefär 380 megabyte på disken med allt inkluderat.

 

Maximalt antal medlemmar är ointressant eftersom andra faktorer påverkar mer än diskutrymme, bland annat bandbredd och belastning. Men det borde i teorin vara obegränsat. Jag känner till forum med 17 000 medlemmar online samtidigt, och 30 000 nya inlägg per dag utan större problem (givetvis med lastbalansering).

Länk till kommentar
Share on other sites

Ursäkta att jag missade ditt inlägg.

 

är intresserad att vara moderator men vet inte om jag är tillräckligt bra och har tid, kan man få en test tid, för att se om jag klarar av det. har inte hjälpt så mycket, typ 15 personer, mest med videoredegerings program, har fått nåra varningar även men jag anser att om jag blir moderator så lär jag mig kanske bättre.

 

Vi har ingen "testtid" utan alla bedöms efter de kriterier jag spaltade upp i första inlägget. Sedan blir man moderator eller inte, punkt slut. Moderatorn representerar forumet och det hela tiden, därmed är testtid inte tillämpbart. Vi gör en helhetsbedömning om man är lämplig eller ej. Om man fått varningar spelar ingen roll, utan vi tar alla faktorer i beaktning. Människor kan alltid ändra sig och det är inget undantag här.

 

Hoppas att det var svar på dina frågor.

Länk till kommentar
Share on other sites

Då och då nämns mitt namn som förslag till moderator. Jag vet inte jag. Jag tror man skall tänka efter VARFÖR man vill bli moderator. Är det för att nå högre status, som tex få adminprevs i en IRC-kanal så bör man fundera en gång till tycker jag. Är det för att få känna som en del av den inre cirkeln, så tror jag det finns bättre sätt. Är det för att få större acceptans bland andra forummedlemmar är det inte heller skäl att bli moderator. Är det för att få makt är man defenetivt ute på hal is.

 

Känner man att man skulle kunna göra ett stort bidrag att hjälpa till i forumet genom att vara moderator, då tror jag man är på rätt spår. Hänger man här varje dag och brinner för forumet och dess verksamhet så är man rätt person. Jag tror det är samma personlighet som utan ersättning gladeligen är scoutledare, idrottföreningsaktiv, sysslar med välgörenhet, gärna ställer sig som parkeringsdirigent ute på en åker vid större evenemang, år ut och år in utan att klaga uten med ett leende på läpparna.

 

Det största skälet till att jag aldrig frågat om att bli moderator är att som moderator skulle jag plötsligt bli representant för forumet. Då måste jag tänka efter både en och två ggr innan jag skriver i forumet. Jag skulle aldrig kunna tappa humöret, jag skulle aldrig kunna vara syrligt kritisk, jag känner att jag kan inte skriva vad jag vill och känner för. För mig är det viktigt. Å andra sidan, skulle jag bli tillfrågad kan jag överväga frågan om det skulle vara till någon nytta. Men just nu tycker jag nuvarande moderatorer klarar sig bra och det finns gott om medlemmar som säkert skulle klara jobbet lika bra.

Länk till kommentar
Share on other sites

Det största skälet till att jag aldrig frågat om att bli moderator är att som moderator skulle jag plötsligt bli representant för forumet. Då måste jag tänka efter både en och två ggr innan jag skriver i forumet. Jag skulle aldrig kunna tappa humöret, jag skulle aldrig kunna vara syrligt kritisk, jag känner att jag kan inte skriva vad jag vill och känner för. För mig är det viktigt. Å andra sidan, skulle jag bli tillfrågad kan jag överväga frågan om det skulle vara till någon nytta. Men just nu tycker jag nuvarande moderatorer klarar sig bra och det finns gott om medlemmar som säkert skulle klara jobbet lika bra.

ja det är ju det, och så måste man ha cape och kalsingarna utanpå byxorna.

Länk till kommentar
Share on other sites

Jadu java,

 

Jag tänker mig mer möjligheten att det är snabbare respons för godkännande osv... För ibland är jag upptagen några dagar och det är lite dumt om någon får vänta för länge :(

 

Så det är ett servicetänk jag har, ingen panik :)

 

/j

Länk till kommentar
Share on other sites

Jadu java,

 

Jag tänker mig mer möjligheten att det är snabbare respons för godkännande osv... För ibland är jag upptagen några dagar och det är lite dumt om någon får vänta för länge :(

 

Så det är ett servicetänk jag har, ingen panik :)

 

/j

vi kan prata mer om det runt 11 maj. vi är precis på gång att gå i produktion med Historprogram nu under April så det kommer att bli full rulle några veckor framöver.

Länk till kommentar
Share on other sites

Tjata lite på Pehrbau också!

Han innehar alla kriterier för att bli en utmärkt moderator.

jernby film är också värd att tjatas på utöver de redan nämnda...

Härmed utnämnde också jag mig själv till valberedning. ;-)

 

Lycka till med tjatandet! / Jonsson

Länk till kommentar
Share on other sites

Ursäkta att jag missade ditt inlägg.

 

 

 

Vi har ingen "testtid" utan alla bedöms efter de kriterier jag spaltade upp i första inlägget. Sedan blir man moderator eller inte, punkt slut. Moderatorn representerar forumet och det hela tiden, därmed är testtid inte tillämpbart. Vi gör en helhetsbedömning om man är lämplig eller ej. Om man fått varningar spelar ingen roll, utan vi tar alla faktorer i beaktning. Människor kan alltid ändra sig och det är inget undantag här.

 

Hoppas att det var svar på dina frågor.

 

Vad är moderator?

Länk till kommentar
Share on other sites

Vad är moderator?

 

En sådan som hjälper till och svarar på frågor bland annat. Har lite mer koll och ser till att det inte spårar ut. Tar emot klagomål på vissa ämnen och städar i de ämnen där moderatorn är moderator.

 

I de fall där nya ämnen inte visas innan de godkänns så ansvarar även moderatorn att de godkänns eller ej.

 

/jon

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 4 veckor senare...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...