Gå till innehåll

Svenska tutorials till AE


carbe

Recommended Posts

Hej! Jag har After Effects 7.0 och jag skulle vilja ha svenska tutorials till detta program då jag inte är så bra på det. Programmet är ju på engelska och där finns bara engelska tutorials. Är det någon som vet någon bra tutorial som jag kan använda mig av?

Länk till kommentar
Share on other sites

Hej om du vill så kan jag göra en tutorial åt dig om du vill... säg bara till vad du vil veta...

 

//M_V_H P o n a a b a

 

Tack för erbjudandet!

Egentligen vill jag väl veta alla grunder så att man sedan kan börja skapa. Gör några exempel på effekter om du vill! :)

Länk till kommentar
Share on other sites

En request jag har på tutorial angående effekter i AE, är när man har text som skimrar ut ljus. Dvs ljusstrimlor som rör sig längs texten (brukar vara rätt vanligt på intros till olika filmbolag eller liknande).

Hujj vad dåligt förklarat, hoppas det iaf säger nåt till någon :)

 

Kanske rent av finns tutorial där ute redan? Vet bara inte vad man kallar en sådan effekt.

 

Tack!

Länk till kommentar
Share on other sites

En request jag har på tutorial angående effekter i AE, är när man har text som skimrar ut ljus. Dvs ljusstrimlor som rör sig längs texten (brukar vara rätt vanligt på intros till olika filmbolag eller liknande).

Hujj vad dåligt förklarat, hoppas det iaf säger nåt till någon :)

 

Kanske rent av finns tutorial där ute redan? Vet bara inte vad man kallar en sådan effekt.

 

Tack!

 

Heh, jag förstod! :D

Länk till kommentar
Share on other sites

Det borde göras en forumdel där vi här på voodofilm kan lägga upp svenska tutorials. Videotutorials och vanliga med text och bilder! Det vore soft... så kan vi visa varrandra saker man kan göra!

 

Absolut! En otroligt bra idé som borde genomföras. Det borde finnas en avdelning vid namn "Kolla tutorialsen!", "Lägg upp tutorials" eller något liknande (fast bättre :))

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag har ABSOLUT inga problem med engelska tutorials! Jag ser alla filmer utan text rakt av osv. Men Jag tänkte att det vore sjukt grymt med en forumdel för svenska tutorials som vi kan lägga upp eller sånna man hittar, vem vet... det kanske kan bli hur stort som helst. Det är ju trots allt vårt modersmål.

(Jag använder enbart engelska adobe-produkter, och jag tycker att alla svenska tutorials ska vara baserade på engelska programvaror)

Länk till kommentar
Share on other sites

Som sagt, jag vet ju inte hur gamla ni är. Om ni är under 20år, lär er program på svenska sätter ni krokben på er själva om ni ska jobba med film mm. Svenska som modersmål men engelska som andraspråk. Har man grunden i engelska från skolan räckar det för att snart kunna fackorden i programmering, html och avancerade program som 3D-grafik, after effects mm

Att sen kunna följa med programmens utveckling med svenska tutorials är ganska hopplöst. Ett råd bara ;)

/nils

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...