Gå till innehåll

Novemberfestivalen 2006


Stefan_holst

Recommended Posts

Idag startar Novemberfestivalen, den 11 i ordningen som är förlaggd i Trollhättan.

Många filmkändisar deltar i olika seminarier och olika möten under de tre dagar som festivalen pågår.

 

Naturligtvis visas det massor av film, gjorda av unga oetablerade filmare.

Detta är ju framförallt den nationella finalen där de som vunnit de regionala deltävlingarna deltar.

 

Men det finns mycket av intresse för alla filintresserade även om man inte själv har med en film.

 

Kolla deras nya fina hemsida.

 

http://www.novemberfestivalen.nu/

Länk till kommentar
Share on other sites

Mmm, jag har en liten kortis med där. Fast jag struntar nog i att åka. Är inte speciellt nöjd med filmen (blev ihopslängd för att ha med något i lokala filmtävlingen) och jag är inte särskilt mycket för festivaler.

Länk till kommentar
Share on other sites

På festivalen dyker det upp blandandra...

Lisa Munthe, jury medlem, kännd för Guldbaggevinnande filmen Armbryterskan från Ensamheten.

Emma Gray Munthe, är någon sorts moderator och leder samtal mellan filmare som är med i festivalen, hon är kännd från filmkrönikan.

Jag tror nu också att Martin Munthe är med på ett hörn i juryn.

Eftersom Martin är med på detta forum ibland kan jag inte låta bli att fråga är ni släkt allihop?

:)

Länk till kommentar
Share on other sites

Men TDA, inte positivt att du inte åkte! Jag och Martin L var ju där och saknade dig, hade varit kul om du var där och partajade med oss. Det var en fräck film du hade, men jag förstog den inte riktigt, trots att du förklarat den för mig för längesen i Danmark :p men jag var väldigt trött också.

 

Det var en skitkul festival, du borde varit där! och det gick ju bra för oss i år också, trodde aldrig vi skulle vinna nått den här gången, så slet vi hem förstapriset i mellanvikten igen! Nästa år satsar vi på ett hattrick, 3 ggr i rad! haha ;) tack alla trevliga människor vi träffade där förresten! ses nästa år!

Länk till kommentar
Share on other sites

skitskön helg! men man är seg efteråt. vann inget, men fy fan vilken upplevelse. har fått sån jäkla kick av alla underbara filmer att man sitter och nästan tänker sönder hjärnan för att komma upp med något i samma klass. hoppas man kan komma igen nästa år. :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Men TDA, inte positivt att du inte åkte! Jag och Martin L var ju där och saknade dig, hade varit kul om du var där och partajade med oss. Det var en fräck film du hade, men jag förstog den inte riktigt, trots att du förklarat den för mig för längesen i Danmark :p men jag var väldigt trött också.

 

Det var en skitkul festival, du borde varit där! och det gick ju bra för oss i år också, trodde aldrig vi skulle vinna nått den här gången, så slet vi hem förstapriset i mellanvikten igen! Nästa år satsar vi på ett hattrick, 3 ggr i rad! haha ;) tack alla trevliga människor vi träffade där förresten! ses nästa år!

 

Hahaha, jag tror det är många som inte riktigt förstår den. Inte ens juryn som gav den 1:a pris här. :) Den är lite skum. Ska snart göra en lika konstig, har börjat inse fördelen med att göra märklig film. Den är svår att kritisera om man känner att man inte förstått den. ;) Fan, det var ju typiskt, tänkte inte på att ni grabbar skulle vara där. Skulle gärna svinga några bägare med er. Det var ju dåligt med sånt i Danmark. :(

 

Grattis till vinsten! Ni äger ju Novemberfestivalen! Ingen Glans där i år förresten?

Länk till kommentar
Share on other sites

Mjo, märkliga filmer kan vara svåra att kritisera men svåra att uppskatta också ibland, men jag förstår vad du menar. Jo bägare svingades åt alla håll! ;) Nej Glans var inte där i år. Du får se till att ta dig dit nästa år!

 

Consider it done. ;)

Länk till kommentar
Share on other sites

 

Vinnaren i tungviktsklassen! Även vinnaren av bästa manus. Måste dock påpeka att den inte är barnvänlig (en väldigt grov film med en hel del sexanspelningar).

 

En personlig favorit i mellanklassen kan ni se här:

 

http://www.gotlandsallehanda.se/GEN_UtmatningGA.asp?CategoryID=3619&ArticleID=1339074&ArticleOutputTemplateID=56&ArticleStateID=2

 

Vinnaren i mellan kan du hitta på "Fork in toasters" egen hemsida!:

 

http://www.forksintoasters.com/

 

Festivalen var ritkigt trevlig.....

 

//Mathias "CB"

Länk till kommentar
Share on other sites

Några som funderar på att ställa upp nästa år? Jag är i full gång med vårat bidrag till nästa år!

 

Ja, om man kommer med så är det trevligt. Ska skicka in två bidrag till Frameferstivalen i Sörmland o hoppas på att gå vidare. En av filmeran är inne på efterarbetet medan den andra endast på idéstadiumet...

Länk till kommentar
Share on other sites

Några som funderar på att ställa upp nästa år? Jag är i full gång med vårat bidrag till nästa år!

 

Har två filmer som antagligen ska spelas in nu i vinter och någon/några filmer som ska göras i sommar som man ska skicka till Frame i Göteborg. Så får man väl hoppas på att man lyckas komma till Trollhättan.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...