Gå till innehåll

Tema Kortfilm SVT 11/11 20.00-24.00


TDA

Recommended Posts

Snyggt gjort, Martin! De fyra vinnarfilmerna och några till kan nu ses på http://videomarathon.se/. Jag vet inte hur specialpriset bedömdes men själv så skulle jag klassa den filmen före tredjeprisvinnaren...

 

Själva sändningen i teve var otroligt dåligt producerat, de var jäktade och sjabblade nästan bort just Martins prisutdelning. Men tävlingen hoppas jag de upprepar nästa år, ska absolut ansöka då!

Länk till kommentar
Share on other sites

Tack så mycket allihop!

 

Nu har jag tittat på vinnarfilmerna på sajten. Specialpriset får jag väl erkänna att jag inte fattade så mycket av, men ettan och trean var ju bra. Kul också att se min film eftersom jag inte sett den sen jag redigerade den färdigt.

 

Själva sändningen i teve var otroligt dåligt producerat, de var jäktade och sjabblade nästan bort just Martins prisutdelning.

 

Ah, jag visste väl att det skulle strula till sig när jag inte var där. :-)

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag får instämma i gratulationskören. Bra jobbat, vilcans! Bra film. Enda invändningen är väl att jag tycker att du alltför lättsinnigt kopplar samma pedofili och hebefili. Det är trots allt helt olika saker, oavsett vad lagen säger.

 

Vinnaren gillade jag också, men trean tyckte jag var ganska dålig. Och specialpriset förstod jag inte...

 

Jag var faktiskt på plats på Sture för prisutdelningen trots att vår film inte var nominerad till något pris, men som arrangemang betraktat var det inget vidare. Det talades dock om att det skulle anordnas en videomaratonfestival på kulturhuset där alla bidrag skulle visas. Återstår väl att se om det faktiskt blir av...

 

/Jakob

Länk till kommentar
Share on other sites

Den film som jag gillar bäst är Björn Engströms A010 (nominerad). Ljudsynken är helt åt helvete på filmen på sajten tyvärr, men den är vansinnigt rolig.

 

Edit: Ljudet funkar nu (eller så var det min dator det var fel på), och då är den ännu roligare.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...