Gå till innehåll

Ni kan kalla mig för Kröpper. (07:48)


KF.ent

Recommended Posts

Ni kan kalla mig för Kröpper.

 

Min andra skatefilm (film överhuvudtaget) som jag har redigerat och filmat det mesta utav. Den har ingen direkt handling men det är inte så ofta det förekommer i skateboardfilmer hehe... Varsågoda!

Kom ihåg att kritisera!

 

 

http://img211.imageshack.us/img211/3505/frame1qc5.th.jpg

 

http://img517.imageshack.us/img517/661/frame2wr8.th.jpg

 

http://img517.imageshack.us/img517/1295/frame3ro2.th.jpg

 

Format: youtube? (nån sorts flash tror jag)

Längd: 07:48

Storlek: - MB

Länk till kommentar
Share on other sites

Kul att du gillade den! Alla "effekter" har jag gjort själv, genom scanning av olika ting, överbländningarna är lite hemligt hehe, för det tog ett tag att lista ut hur jag skulle gå tillväga för att få den effekten. Jag tycket att det är mycket roligare att göra alla effekter själv istället för att köpa dom eller sno dom.

Länk till kommentar
Share on other sites

Filmen är ju så jä bra. Jag hoppas du lagt mänskliga blodtexteffekter på hyllan. Du tror väl inte att dessa effekter skulla göra din film ännu bättre?

Försök sprida din film till andra. Du kommer att få bra feedback. En "skateroadmovie" eller vad man skulle kalla den.

Det bästa jag sett här under "kolla min film"

/nils

Länk till kommentar
Share on other sites

Shit vad bra!!

Bland det snyggaste jag sett på väldigt länge! Alla vinklar, åkningar och tonen (då menar jag er "design" på filmen) är perfekt. Snygga övergångar hade ni även lyckats ordna och sen sätter effekterna som du lyckats trixa ihop pricken över i:et! Grymt!

Som föregående person skrev, kul att det blev så bra med Dawn of the Dead texten.

 

Good job!!

Länk till kommentar
Share on other sites

Tack tack! än en gång! jäkligt kul att den uppskatas, kändes inte som det när jag precis hade gjort klart den men nu så är jag riktigt stolt över den hehe. är det någon som har några tips för min framtida filmning och redigering? typ om det är nått jag kan skippa eller utvekla? Jag ska inte börja med blodseffekter och explosioner iallafall den saken är säker! :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Du verkar ju lyckas när du klipper ihop film. Du har känslan för det. Att våga göra som man tror fin film klippt i massor. Filma mycket. Du verkar kunna få vilken film som helst spännande och abstrakt. Framtid reklamfilm och musikvideo skulle jag tro med din begåvning. Beroende på vilket format du har din aktuella film ska du ut med den på olika sätt, tävlingar och festivaler.

/nils

Länk till kommentar
Share on other sites

jag har använt en sliten och glapp och "push the reset button hela tiden" Panasonic NV GS11 hehe, Har bara läst en intervju i transition med pontus alv, om det är han som springer runt i mask som du syftar på, jag kanske är helt ute o velar nu men jag har för mig att det är han du menar, ska leta efter nån del eller film med han, nu blev jag nyfiken :) men jag är däremot riktigt inspirerad av Oyvind Aspen, han filmar o redigerar skate som ingen annan!

Länk till kommentar
Share on other sites

Hittade en del med pontus alv på youtube, jäklar vilken stil o grymma trick han kör! fast gillade inte redigeringen direkt, det funkar ju alltid med 16 mm men det kändes litte ansträngt på nått sätt, men nu fick jag litte ideer till trick istället!

Länk till kommentar
Share on other sites

Tackar! ja linköpings park är underbar ;)

Det är helt gjort under inspelning, jag fick med en fjärrkontroll till kameran, så jag bara kryssade av auto på focus och började leka! man kan få riktigt snygga saker varsomhelst praktiskt taget...

Länk till kommentar
Share on other sites

Autofokus är precis som namnet antyder, automatisk fokusering.

Dvs kameran ställer in fokus på egen hand.

Annars ställer man med fördel in detta på egen hand, då man bl a kan skapa de effekter av oskärpa och att man har något i förgrunden som är out of focus, precis som KF gör i denna film.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...