Gå till innehåll

Vad tycker du om nya Voodoo Film?


Pace

Recommended Posts

Jag tycker den nya designen är ursnygg!

Om navigationen är bättre nu kan jag inte riktigt bedöma eftersom jag tyckte den förra versionen också var lättnavigerad. Ingen skillnad där verkar det som.

Som sagt i en annan tråd: Kul med bilder i filmskolan även fast vissa är kryssrutor för tillfället.

 

Bra med den stora bannern till forumet högst upp på sidan.

 

Tummen upp!

Länk till kommentar
Share on other sites

Wow! Det är helt klart mycket bättre. Det är definitivt lättnavigerat.

Startsidan är kanon. Förut brukade jag hoppa direkt till forumet utan att ens gå in på själva voodoofilm. Men nu i fortsättning finns det knappast en chans att jag missar att läsa startsidan.

 

Kommentar funktionen tycker jag är riktigt smart. Specieelt att man kan kommentera på olika program, det är intressant att veta vad andra tycker. Men ochså i största allmänhet att ha kommentarer till era artiklar gör ju så att ni kanske kan förbättra dem ännumer.

 

RSS syndikering är riktigt smart. Jag kanske har missat det men jag har inte sett det förut.

 

Relaterat funktionen gör det mycket lättare att få t.ex. översikt när man läser en artikel.

 

Kanonbra jobb! Ni skall vara nöjda!

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=lilla_farbrorn]Kul med bilder i filmskolan även fast vissa är kryssrutor för tillfället.[/citat]

 

Det är jag medveten om, alla bilder har flyttats till en central katalog så det är därför knappt någon av bilderna fungerar i filmskolan (jag konverterade dock artiklarna i natt så de ska fungera, nu är det bara filmskolan kvar). Likaså gäller för frågepanelen där det kan finnas lite felaktiga länkar (404-sidor). Detta ska åtgärdas pronto så det är inget ni behöver oroa er över. :)

 

[citat=ungfilm]Förut brukade jag hoppa direkt till forumet utan att ens gå in på själva voodoofilm. Men nu i fortsättning finns det knappast en chans att jag missar att läsa startsidan.[/citat]

 

Perfekt! Det är precis det som var tanken med den nuvarande förstasidan, att "samla upp" alla intressanta delar på Voodoo Film och presentera dem på ett smidigt sätt på ett ställe.

 

[citat=ungfilm]RSS syndikering är riktigt smart. Jag kanske har missat det men jag har inte sett det förut.[/citat]

 

Det är helt nytt, så du har inte missat det. ;)

 

[citat=ungfilm]Kanonbra jobb! Ni skall vara nöjda![/citat]

 

Den nya versionen planerades december 2002 så jag har haft ett tag att arbeta med den om man säger så. ;) Fast lumpen tagit upp cirka ett år av mitt liv från Voodoo Film (dock inget som jag ångrar, jag älskade lumpen).

 

Jag tackar för kommentarerna, lilla_farbrorn och ungfilm!

Länk till kommentar
Share on other sites

Manöver på dig, Nisse! ;)

 

[citat=Gussyl]Det är snyggt och stilrent men lite tråkigt. Inga bilder t ex. Sen är det märkligt att headern hoppar på alla sidor. Så ska det väl inte vara...[/citat]

 

Fler bilder är på planeringsbordet. Dock så vill jag inte lägga upp vilka bilder som helst, de måste vara relevanta och högkvalitativa, så det är därför det är tomt med bilder för tillfället.

 

Headern ska inte hoppa, det stämmer. Det är en märklig företeelse som bara uppstår i Internet Explorer. Det ska givetvis åtgärdas. Tack för förslagen, Gussyl! :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Har inte hunnit kolla igenom nya sidan än, så det stora omdömet får vänta. Jag har hunnit märka en konstig grej i alla fall:

 

När man surfar in på förstasidan med en Mac så blir det knas. "Balken" överst på sidan där loggan sitter blir dubbelt så hög. Har testat med två olika Mac-datorer och det blir likadant. När jag testat på PC så ser det dock bra ut.

Länk till kommentar
Share on other sites

sluten_cell_nr13:

 

Skulle du kunna bifoga en skärmdump över hur det ser ut på Macintosh? Skriv också vilken version av webbläsaren det är. Såvitt jag vet så finns det ett antal buggar i Internet Explorer 5 för Mac som kan påverka utseendet, men jag vet inte om det är så i detta fallet.

 

Som sagt, skärmdumpar skulle underlätta betydligt. :)

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 3 veckor senare...

Uppdaterade med ett antal ändringar häromdagen vilket bör ha åtgärdat de problem som ni nämner.

 

Om inte, skriv vad som uppstår och vad för webbläsare ni surfar med, operativsystem och annat nyttigt som kan vara av intresse.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...