Gå till innehåll

Musikprogram


Siggva

Recommended Posts

Cubase kan klara upp till 3GB i Windows.

Prova 3GB-switchen i din boot.ini. Då fördelas minnesresurserna 3:1 istället för 2:2.

 

Angående play har du säkert rätt. Men det är på g det här. Skulle vara fint med en fristående version.

 

Jaja, lite väntan är det allt kvar.... :(

Länk till kommentar
Share on other sites

3GB-switchen är så Windows klarar 3GB men inte Cubase.

Men det hjälper ju att Windows kan kan ha sitt och Cubase resten till ca 2 GB.

Själv kör jag Mac så 3GB-switchen gäller inte för mig utan det funkar utan hack.

Men som jag skrev innan så går det att kringgå det om man kör Kompakt/Kontakt som "stand alone" utanför sitt seq prg.

Jo vi får hoppas PLAY versionerna av EWQLSO kommer snart. Har ju blivit ganska försenade.

Lite trist med iLok dongle och det blir nog lite dyrt för mig då jag av deras produkter har

Stormdrum, Colossus, Gold + XP, RA, Choirs & Platinum + XP.

Vill man dessutom behålla sin NI licens kostar det $99 per produkt.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 3 veckor senare...

Hur gick det egentligen för Siggva som startade tråden? :)

 

Jag tror han var ute efter något program som kan skapa musik utan att han direkt spelar själv. Alltså killen har antagligen inte ens en keyboard. Än mindre vet han vad MIDI är osv.

 

Om du läser detta Siggva så föreslår jag att du testar "Band in a box" Kanonbra program att skapa musik med. Man lägger in några ackord i programmet och talar om vilken stil man vill ha. Country, rock, bossanova osv. Sedan gör programmet en låt med komp, solo och allting om man vill. Eller bara kompar med trummor, bas, utsirningar och allt :). Du kan sedan t.ex. läga sång till detta

Lite barnsligt användarinterface men skitroligt att göra musik i. Om man får till något man gillar kan man gå vidare, exportera ut till midi och plocka upp det i en riktig sequenser. Kanske bör du också skaffa en keyboard som du kan koppla ihop med datorn för att kunna göra egna melodier lite enklare.

 

Programmet finns här: http://pgmusic.com/

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...