Gå till innehåll

Panasonic NV-GS500


studiog

Recommended Posts

Hejsan ...

 

Hade oturen att tappa sönder min kamera igår .. Den blev så trasig att den inte går att fixa .. Iofs så var det en gammal Sony DCR-TRV 80 men den funkka iofs rätt skapligt för mina behov.. Sitter nu och funderar va man skulle köpa för kamera .. Va tror ni om Panasonic NV-GS500 ?? Vill ju ha en me 3CCD och hyfsad zoom nu då man ändå köper nytt .. Eller va finns det för motsvarande kamera i samma prisklass som e värt o kika på ??

 

Tackar för alla svar ..

 

Mvh Glenn

Länk till kommentar
Share on other sites

Kan rekommendera den också. Har använt den som handkamera i mitt projekt som pågår under hösten. Och att den har manuell fokus ring ger en möjlighet till ännu finare bilder.

 

Dock har den ingen hörlursjack vilket är en brist för min del.

Men men, säkert bra i prisklassen.

Länk till kommentar
Share on other sites

Hmm, jag har också sökt en kamera i samma prisklass. Det verkar som om GS500:an är den som gäller, fast den känns ju lite mossig. Funderar på Sonys HDR-UX1 eller HDR-SR1 som faktiskt verkar ha det mesta som behövs, fast naturligvis en smula dyrare. Om jag fattar det rätt så ligger GS500:an på 9893 kr för närvarande och HDR-UX1 på 12995 och HDR-SR1 på 12983. Det är ju lite olika tekniker på de häringa prylarna å det är ju skitsvårt att hitta något som verkar vettigt. Hur man än vrider sig så har man baken bak. Undrar vad Bergman hade köpt????

Länk till kommentar
Share on other sites

Dock har den ingen hörlursjack vilket är en brist för min del.

Men men, säkert bra i prisklassen.

det går bra att köpa en hörlursadapter på cyberphoto som man sätter i av-ut jacket. 55 kronor, så var det problemet löst. kan rekomenderas...

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 3 månader senare...
Kan rekommendera den också. Har använt den som handkamera i mitt projekt som pågår under hösten. Och att den har manuell fokus ring ger en möjlighet till ännu finare bilder.

 

Dock har den ingen hörlursjack vilket är en brist för min del.

Men men, säkert bra i prisklassen.

 

Gå in på cyberphoto.se. De har en adapter så du kan koppla hörlur till din GS-500

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...