Gå till innehåll

Research om djävulen och demoner


policy

Recommended Posts

Som sagt. Haparanda Stadshotell, Järnvägsstationen och Kemi. Allt nära dej. Det är ju bara att gå dit en mörk natt. Sen är det upp till dej vilken fanstasi du har. Järnvägsstationen är ju nedlagd men folk väntar, som man inte kan se, på tåget. Destination ?

Nemo, http://www.bibeln.se , tar för lång tid att läsa. Men det kan vara en inspirationskälla för ateistiska filmare.

/nils

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag kan nog tycka det är lite trist att bara läsa om ockulta grejor sådär rakt av. Det kan duga som inspiration, men jag tycker det är mycket roligare om man kan utveckla saker som till en början inte är så särkilt ockult. Djävulsbibeln som jag redan pekat kan bli spännande i rätt berättelse. Nils har pekat på en spännande präst.

Min fru är katolik tex och hemma har vi en bild av jungfru Guadalupe i trapphuset. Själv bevittnade jag det ena undret efter det andra i Guadalupes kapell i Mexico City. Jag har själv sett utspilld färg på trotoaren som liknar en jesus-siluett (vilket i dag är avspärrat och besöks av många katoliker).

Googla tex på ord som stigmata, blödande krusifix, gråtande madonnastatyer, jesu blod som blir flytande, vatikanen, vidskepelse, vad som helst och vräng till det. Då blir det ju nästan sant och mycket mer spännande. Själv är jag helt övertygad om att ingången till jordens inre ligger dolt nånstans i åtvidaberg (vilken min dokumentär skall visa) :-)

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag kan nog tycka det är lite trist att bara läsa om ockulta grejor sådär rakt av. Det kan duga som inspiration, men jag tycker det är mycket roligare om man kan utveckla saker som till en början inte är så särkilt ockult. Djävulsbibeln som jag redan pekat kan bli spännande i rätt berättelse. Nils har pekat på en spännande präst.

Min fru är katolik tex och hemma har vi en bild av jungfru Guadalupe i trapphuset. Själv bevittnade jag det ena undret efter det andra i Guadalupes kapell i Mexico City. Jag har själv sett utspilld färg på trotoaren som liknar en jesus-siluett (vilket i dag är avspärrat och besöks av många katoliker).

Googla tex på ord som stigmata, blödande krusifix, gråtande madonnastatyer, jesu blod som blir flytande, vatikanen, vidskepelse, vad som helst och vräng till det. Då blir det ju nästan sant och mycket mer spännande. Själv är jag helt övertygad om att ingången till jordens inre ligger dolt nånstans i åtvidaberg (vilken min dokumentär skall visa) :-)

Din dokumentär ska bli intressant att se. Att jordaxeln sticker upp mellan Åtvidabergs centralstation och Bersbo gruva vet ju alla. Att skrivmaskinsknatter hörs från gamla Facit-fabriken är allmänt känt. Vad som finns i kyrkorna runt omkring ska du alltså filma?

Var försktig. Du säger till när filmen är klar ?

 

/nils

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...