Gå till innehåll

Att hänga någon?


isak.sjoholm

Recommended Posts

  • 3 veckor senare...

Jag har faktist samma problem som dig, inte heller har jag något lösning.

Jag funderade på om man kanske kunde se i "bakom kulisserna" på någon film, kom också att tänka på Sånger från andra våningen.

Finns den scenen med i "bakom kulisserna" som finns på dvd?

 

Ett annat problem jag har angående detta är hur man knyter

en sådan klassisk "hängningsknut" och vart mannen (i mitt fall då)

ska hänga, då han bor i en lägenhet.

Länk till kommentar
Share on other sites

jns:

jag tror knuten kallas "the halfblood-knot"

http://www.bunganutlake.org/halfblood-knot.htm

 

Om man inte kan göra en snygg docka som man sedan hänger är nog enda lösningen att visa en närbild under själva fallet. Sedan helbild då man har förlängt snaran så den går ner runt kroppen som en sorts sele. Gör man selen säker går det ju även att göra själva fallet utan underlag också.

 

Om inget av detta fungerar kan man ju säkert hitta på en bra lösning med chroma key.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 1 månad senare...

Hmm, har du after effeckts e det nog ganska enkelt. Ta först en bakrundsbild utan någon person i. Sen spela in det när någon våndas och hängs, med en stol under. Sedan är det bara att maska bort stolen med bakrunden.

 

Man kan nog göra det med en filmstrip oxå...

 

Också måste man vara försiktig! Tänk om skådespelarn råkar sparka bort stolen :p

Länk till kommentar
Share on other sites

Se Ninth Gate av Roman Polanski, i början av den finns det en hängning som är väldigt stämningsfylld.

Man ser där aldrig personens hals utan bara hans ben som sparkar och hur lampan som han fäst snaran i rycks ur sin sockel.

Av egen erfarenhet så ser det oftast bäst ut om man inte visar hemskheter utan låter kameran berätta och tittaren föreställa sig.

 

Att göra så är också mycket lättare rent tekniskt.

 

 

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...